Zelda

Neidestam, Lina

| 2009

Frida Andersson

2013-07-12

Ger ett gott skratt, läses gärna till en kopp starkt kaffe och tages med en nypa salt.

Natasha Illyés

2012-06-28

Skitkul!

caro wikbro carlén

2012-04-02

världens bästa serie om arga, feministiska och fantastiska Zelda!

Anna Johansson

2012-03-08

Samhällsspeglande och grymt rolig.

Miriam T

2011-11-19

Anna Renström

2011-03-26

Har Zelda på mitt nattduksbord konstant! Vilken kvinna!

ÄLSKAR (och känner såklart igen mig i) dubbelmoralen i den här boken! dels är det den delen av zelda som är feministisk och kräver jämställdhet till vilket krav som helst, och dels den delen av henne som vill känna sig "kvinnlig", söker bekräftelse samt är avundsjuk på sina medsystrar. det är en sådan klockren beskrivning av iallafall mig själv och vad jag tror många andra kvinnor att man inte kan låta bli att skratta högt. fantastiskt, lina!!!

Lotta Berling

2010-09-18

Nja. Zelda är en skön karaktär på många sätt och jag gillar tecknarstilen, men jag vet inte. Jag tycker att det saknas finess, det är lite platt. Och det är varken särskilt roligt eller i längden intressant att följa Zelda när hon super, knullar, onanerar och är elak mot sin icke-pojkvän. Enda gången jag drar lite på munnen är på sidan 77 när Zeldas kompis får en kvinnopsykos. Samtidigt har boken sina poänger som tidsskildring av unga 80-talister i stan.

Fanny Degerfelt

2010-06-01

Roligt och fyndigt för det mesta, men det är retfullt att stripparna verkar vara i oordning.

Maria Josefsson

2010-04-18

En härlig liten bok om vad feminism är och - kanske ännu viktigare - vad feminism inte är. Jag skrattade högt flera gånger vid läsningen, vissa strippar var väldigt fyndiga. Andra mer traditionella och förväntade, men överlag ett positivt intryck!