Yrsel

Widholm, Annika

Clara har nyligen flyttat in hos kärleken Markus när hon börjar drabbas av mystiska svimningsattacker. Hon vaknar upp på oväntade ställen utan att veta hur hon kommit dit. Dessutom har hon en obehaglig känsla av att vara förföljd. Hon försöker alltmer desperat ta reda på vem det är som spionerar på henne och är rädd att det kan ha någonting att göra med den dödsolycka som drabbade familjen för ett år sedan. Vad hände egentligen Markus tidigare fru? Hur ska Clara nå fram till hans tonårsflickor som saknar sin mamma? Och varför är ett av rummen i våningen alltid låst? Samtidigt behöver hon fokusera på att skriva klart en uppsats i psykologi. Studierna om medvetandets gränser blir ett sätt att hantera det som händer i hennes eget liv, men för henne också allt djupare in i det okända. Annika Widholms vuxendebut är en oavbrutet spännande psykologisk thriller med rysarinslag.Omslagsformgivare:...

Seg och rörig i början men tar sig på slutet.

Hade större förväntningar på den här boken, men tyvärr föll den mig inte i smaken...

👎👎

2018-08-12

Jag är ju egentligen ingen större fan av kortromaner och noveller. Jag gillar ju långa och tjocka romaner. Men ibland kan jag tycka att det är trevligt att sticka emellan med lite kortare berättelser. Har nu läst åtta stycken kortromaner från Bonnier Bookery. En del var väldigt korta, och en del var nästan lika långa som vanliga romaner. Alla var bra och läsvärda. Här skriver jag lite om en av böckerna.

(Bonnier Bookerys utgivning består av underhållande skönlitteratur i både kortare och längre format, följetonger och upplysande fackböcker. Alla titlar utkommer som e-bok och ljudbok.)

Boken Yrsel av Annika Widholm tyckte jag mycket om. Spännande, välskriven, lättläst, och inte alls förutsägbar.

Rekommenderas absolut.

Evasbokhylla

2018-07-31

Annika Widholms vuxendebut. En riktigt bra psykologisk thriller med inslag av rysare.

Suggestiv, läskig och gripande!

2018-07-16

Nääääääääääää

A Bookaholic Swede

2018-07-10

Jag började läsa den sent på kvällen och fick tvinga mig att inte fortsätta (eftersom jag ville vara något piggare när jag läste boken). Yrseln är en fängslande och mystiskt thriller med en underliggande krypande känsla av obehag. Jag fullständigt slukade boken dagen efter. Varför svimmar Clara? Vad händer under blackouten? Och vad hände egentligen med hennes pojkvän Markus fru? Varför är ett av rummen i lägenheten alltid låst? Så många frågor att grubbla över.

Annika Widholm bok Yrsel är en stämningsfull och välskriven thriller. Jag älskar verkligen hur Widholm på ett målande sätt lyckas beskriva omgivningar så att man verkligen kan se dem framför sig. Korta intensiva kapitel som gjorde att jag hade svårt att lägga ifrån mig boken. Håller Clara på att förlora förståndet? Är hon paronoid? Sjuk? Eller är det något annat som pågår, någon som vill henne illa?

Jag kommer definitivt hålla ögonen öppna för fler böcker av Annika Widholm. Blev verkligen positivt överraskad av denna bok!