Yrsel

Widholm, Annika

Clara har nyligen flyttat in hos kärleken Markus när hon börjar få mystiska svimningsanfall. Hon vaknar upp på oväntade ställen utan att veta hur hon kommit dit. Dessutom har hon en obehaglig känsla av att vara förföljd. Hennes studier i psykologi blir ett sätt att hantera det som händer i hennes eget liv, men för henne också allt djupare in i det okända. Vad hände egentligen Markus tidigare fru? Och varför är ett av rummen i våningen alltid låst? Annika Widholms debutroman "Yrsel" är en oavbrutet spännande psykologisk thriller. Omslagsformgivare: Nebojsa Zoric

En bra och lite obehaglig bok som var svår att lägga ifrån sig. Jag läste ut boken på två dagar, boken var omöjlig att lägga ifrån sig, jag ville bara fortsätta att läsa... Boken var lättläst och så fort jag trodde att min teori var solklar så vändes allt uppochner. Och boken hade ett oväntat slut. Det var en bra titel på boken, tom jag blev lite yr av alla svängningar i boken. Läs den om du inte hunnit det redan.

Ok, ha ledig tid när du börjar läsa ”Yrsel” av Annika Widholm för du kommer inte att kunna släppa den!

Clara har flyttat in hos kärleken Markus när hon börjar få konstiga svimningsanfall. Hon vaknar upp på ställen hon inte vet hur hon har kommit dit. Dessutom har Clara en känsla av att vara förföljd. ”Yrsel” är verkligen en psykologisk thriller. Sidorna far fram och jag funderar på hur allt hänger ihop. För det hänger ihop! Historien vävs samman och är bitvis lite läskig. Jag fångades in i boken och släppte den inte förrän den var utläst. Annika skriver bra, boken är lättläst och grymt spännande och obehaglig.

Yrsel skriven av Annika Widholm, utgiven av månpocket, är en riktigt spännande psykologisk thriller. Yrsel är författarens debutroman. Jag verkligen sträckläste den här boken. Den är verkligen läskig bitvis och man undrar vad allt handlar om. Författaren binder ihop hela säcken i slutet så bra. Jag blev verkligen fängslad och ville bara vända blad. Boken är väldigt lättläst och spänningen byggs upp från början.

Psykologisk thriller när den är som bäst!!! Läs mer på https://bokprataren.blogspot.com/2019/05/yrsel-annika-widholm.html

En bok som bygger upp en nervkittlande spänning som får mig att vilja vända sida lite snabbare än det går.
En välskriven, spännande och lättläst bok och ett slut som jag inte kunde förutse...det gillar jag 🤗

Anna Hallqvist

2019-02-01

Annika debuterade som barn- och ungdomsförfattare 2010 med boken Stenhusets hemlighet, och sedan dess har hon skrivit flera omtyckta böcker inom kategorin. Yrsel är hennes vuxenboksdebut, och den gör hon med bravur! Från första kapitel till sista sida hålls jag fängslad i denna psykologiska thriller med rysarinslag.

Huvudpersonen i boken är Clara som just flyttat ihop med sin kärlek Markus och hans två döttrar. Hon arbetar med sin kandidatuppsats i psykologi, försöker få tillvaron som styvmamma att fungera när hon plötsligt börjar uppleva märkliga och oförklarliga svimningsattacker. Hon har en känsla av att någon förföljer henne och tillvaron blir allt mer svår att hantera och begripa sig på.

Spänningen byggs upp på ett intressant sätt och författarinnan lyckas fint med att väva ihop handlingen med nervkittlande rysarinslag, jag hade svårt att släppa från mig boken. Så jag kan varmt rekommendera den!

Ann Simonsson

2018-11-28

Seg och rörig i början men tar sig på slutet.

Johanna Åberg

2018-11-13

Hade större förväntningar på den här boken, men tyvärr föll den mig inte i smaken...

2018-08-12

Jag är ju egentligen ingen större fan av kortromaner och noveller. Jag gillar ju långa och tjocka romaner. Men ibland kan jag tycka att det är trevligt att sticka emellan med lite kortare berättelser. Har nu läst åtta stycken kortromaner från Bonnier Bookery. En del var väldigt korta, och en del var nästan lika långa som vanliga romaner. Alla var bra och läsvärda. Här skriver jag lite om en av böckerna.

(Bonnier Bookerys utgivning består av underhållande skönlitteratur i både kortare och längre format, följetonger och upplysande fackböcker. Alla titlar utkommer som e-bok och ljudbok.)

Boken Yrsel av Annika Widholm tyckte jag mycket om. Spännande, välskriven, lättläst, och inte alls förutsägbar.

Rekommenderas absolut.

Evasbokhylla

2018-07-31

Annika Widholms vuxendebut. En riktigt bra psykologisk thriller med inslag av rysare.

Suggestiv, läskig och gripande!

2018-07-16

Nääääääääääää

A Bookaholic Swede

2018-07-10

Jag började läsa den sent på kvällen och fick tvinga mig att inte fortsätta (eftersom jag ville vara något piggare när jag läste boken). Yrseln är en fängslande och mystiskt thriller med en underliggande krypande känsla av obehag. Jag fullständigt slukade boken dagen efter. Varför svimmar Clara? Vad händer under blackouten? Och vad hände egentligen med hennes pojkvän Markus fru? Varför är ett av rummen i lägenheten alltid låst? Så många frågor att grubbla över.

Annika Widholm bok Yrsel är en stämningsfull och välskriven thriller. Jag älskar verkligen hur Widholm på ett målande sätt lyckas beskriva omgivningar så att man verkligen kan se dem framför sig. Korta intensiva kapitel som gjorde att jag hade svårt att lägga ifrån mig boken. Håller Clara på att förlora förståndet? Är hon paronoid? Sjuk? Eller är det något annat som pågår, någon som vill henne illa?

Jag kommer definitivt hålla ögonen öppna för fler böcker av Annika Widholm. Blev verkligen positivt överraskad av denna bok!