You Had Me at Hello

McFarlane, Mhairi

| 2012

What happens when the one that got away comes back? Find out in this sparkling comedy from #1 bestseller Mhairi McFarlane

Natascha Laszlo

2021-10-20

Jag blev typ kär i Ben när jag läste den här. Älskar McFarlane.

Förstår däremot inte omslaget, jag tycker generellt inte om att man placerar personer på omslaget. Dom där två ser inte på något sätt ut som någon av karaktärerna i mitt huvud och varför pratar dom i telefon? Nej, jag tycker inte om omslag som på ger en bild av vilka karaktärerna kan vara, jag vill skapa den bilden själv. :)

Elisabeth Svensson

2020-08-08

Underbar debutbok. Har snart läst alla hennes böcker. Mår så bra av dem.

2019-03-17

Jag funderade faktiskt på att ge en femma men jag kände tyvärr inte att det gick att motivera. Men jag tyckte så väldigt mycket om att läsa den här boken att jag kände mig dragen till den och längtade efter att få läsa mer, framför allt efter ungefär hälften. Jag tycker att det är snyggt upplagt med den parallella historien från nu och då. Visst känns boken förutsägbar men ändå inte på samma sätt som de flesta feelgoods. Det finns ett visst mått av osäkerhet kring vad som ska ske. Det känns lite som att jobbdelen lämnades oavslutad, den var ändå en stor och viktig del den med. Jag hade väldigt roligt åt många av dialogerna, det finns en härlig humor i både dem men även en hel del av beskrivningarna i texten vilket jag uppskattar.

2018-03-28

Den här boken hade jag hört väldigt mycket om, och inte ett ont ord tror jag, så när jag hittade den på en sommarrea fick den så klart följa med i beställningen. I nästan tre år har den stått där i hyllan och sett övergiven ut. I år fick den ingå i min boktolva och nu var det äntligen dags att läsa den. Läs mer på min blogg

2017-04-02

Hade helst velat ge den 2,5 men det går ju inte. Den når inte riktigt 3 i alla fall. Starten känns väl igen från "Det är inte jag, det är du" med ett planerat giftemål som slutar med separation istället och så går en stor del av boken åt på att svartmåla den fd pojkvännen så att man undrar varför de överhuvudtaget var tillsammans så länge som de var. Men allt detta för att det ska vara okej att huvudpersonen snabbt byter fokus till någon annan person. Om man bortser från det så har den sina ljuspunkter men den är rätt enkel och på slutet tycker jag att allt "fixas" väldigt fort. När jag tänker efter är det kanske ändå en klockren 2:a.

Lilla EM

2017-02-16

Mysig feelgood.

Anna Hassel

2016-08-26

Mhairis andra böcker är bättre än denna, men den är klart godkänd.

Eva Pettersson

2016-08-18

Mycket hög mysfaktor! Det enda som stör mig med boken är att huvudpersonerna verkar tycka att en pojkvän är meningen med livet, och att om man lever ensam så är man misslyckad, vilket jag inte håller med om. Men boken lämnar mig ändå med en varm känsla inombords.

Matilda Norberg

2016-06-22

Gladbok! Visst förstår man hur det ska gå, och visst blir det lite störande traditionella könsroller... Men vägen till slutet är så mysig läsning att den får en fyra

Madeleine Larsson

2016-06-11

Underbar, fin och spännande rakt igenom!

Josefin Andersson

2016-02-20

Charmig bok om kärlek och romantik. Precis vad man behöver en kall februaridag.

Emma

2015-12-30

En härlig kärlekssaga, feelgood rakt igenom! Visserligen förutsägbar men det gjorde inget för den gjorde mig på strålande humör. "De flesta gifter sig inte med den de älskar mest, utan den de råkar vara tillsammans med när de fyller trettio". Och sen den där riktigt sanna kärleken som aldrig blev av fullt ut... det är Ben och Rachel, allt bygger på tajming :-)

Sandra Gustafsson

2015-10-26

Skön läsning som inte kräver så mycket trots förutsägbart slut.

Superbra feelgood, ville aldrig att den skulle ta slut samtidigt som jag längtade efter slutet som var förutsägbart - på ett positivt sätt. Den här boken bara måste bli film.

victoria sörqvist

2015-07-09

Mysig sommarläsning för den hopplösa romantikern!

Irene Malmeling

2015-07-02

Söt. Romantisk. Underbar humor. Svår att släppa. Passar utmärkt som hängmatteläsning i sommar!