Yok/Mollisan Town

Davys, Tim

| 2012

"Men vad hnder efter livet i Mollisan Town?" “Vad menar du?” “Livet efter detta? Det mste finnas en mening med allt som hnt hr fram tills nu?"Vincent Hare stller sig frgan. Och han fr ocks ett svar. Till slut. Men det r inte det svar han hade hoppats p. Livet i Mollisan Town -- i Amberville, Lanceheim och Tourquai -- fr nu sin upplsning, kvartetten r fullbordad, genom Yok, den fjrde boken, som i sin tur bestr av fyra olika berttelser. Ifall du inte beskt Mollisan Town tidigare: nu fr du mjlighet. Den avslutande delen Yok kommer ut tillsammans med de tidigare bckerna. Hela ventyret r samlat i en svindlande stor volym.

Hannes Skarin

2014-08-25

(Betyg till Yok). Frsta delen var riktigt vlskriven och intressant. De tv nstkommande, srskilt den tredje med anden tillhr det smre jag har lst. Avslutningsvis lskade jag den fjrde delen. Betyg/del: 4,2,1,4 eller 3/5.

Fr er som inte orkar lsa samtliga bcker ur samlingen rekommenderar jag Amberville starkt. Om ni tycker att den endast r "lite bra" borde ni inte fortstta. Uppfljaren Lanceheim frtjnar en andra plats.

Lasse Nordenhem

2013-10-03

Fyra historier som frsker vertrffa varandra i tragik. Tim Davys r en skicklig frfattare men nu knns det bra att lmna Mollisan Town.

Lotta Karlsson

2013-07-29

Lste endast Yok d jag lst de andra tidigare och som ln p biblioteket fanns denna. Och jag r s fascinerad att storyn hller s pass bra. 4 i sig helt olika bcker och ingen borde funka med mjukisdjur men de gr det!

Kristina Wiklundh

2012-07-24

Mne ver Lanceheim - Vrldsklass!