Yok/Mollisan Town

Davys, Tim

| 2012

"Men vad händer efter livet i Mollisan Town?" “Vad menar du?” “Livet efter detta? Det måste finnas en mening med allt som hänt här fram tills nu?"Vincent Hare ställer sig frågan. Och han får också ett svar. Till slut. Men det är inte det svar han hade hoppats på. Livet i Mollisan Town -- i Amberville, Lanceheim och Tourquai -- får nu sin upplösning, kvartetten är fullbordad, genom Yok, den fjärde boken, som i sin tur består av fyra olika berättelser. Ifall du inte besökt Mollisan Town tidigare: nu får du möjlighet. Den avslutande delen Yok kommer ut tillsammans med de tidigare böckerna. Hela äventyret är samlat i en svindlande stor volym.

Hannes Skarin

2014-08-25

(Betyg till Yok). Första delen var riktigt välskriven och intressant. De två nästkommande, särskilt den tredje med anden tillhör det sämre jag har läst. Avslutningsvis älskade jag den fjärde delen. Betyg/del: 4,2,1,4 eller 3/5.

För er som inte orkar läsa samtliga böcker ur samlingen rekommenderar jag Amberville starkt. Om ni tycker att den endast är "lite bra" borde ni inte fortsätta. Uppföljaren Lanceheim förtjänar en andra plats.

Lasse Nordenhem

2013-10-03

Fyra historier som försöker överträffa varandra i tragik. Tim Davys är en skicklig författare men nu känns det bra att lämna Mollisan Town.

Lotta Karlsson

2013-07-29

Läste endast Yok då jag läst de andra tidigare och som lån på biblioteket fanns denna. Och jag är så fascinerad att storyn håller så pass bra. 4 i sig helt olika böcker och ingen borde funka med mjukisdjur men de gör det!

Kristina Wiklundh

2012-07-24

Måne över Lanceheim - Världsklass!