Yoga upproren

Ond bråd yoga i Fredrik Frängsmyrs nya roman.   Två yogaledare drabbar samman i en klassisk kamp mellan det goda och det goda. När Stella tar med Vincent för att träna på Sjöbottens Yogainstitut utmanas hennes position som mästarens naturliga efterträdare. Hans intensiva jakt på ett bättre liv krockar med hennes vilja att fortsätta driva studion och när Stella råkar döda den gamla yogamästaren med ett alltför starkt te blir Vincent rasande. Han startar den konkurrerande yogastudion AyurVincents tvärs över gatan och en kamp startar som eskalerar ända tills hela staden eller länet eller, ja rent av hela landet har skakats om. Yogaupproren är en feelgood på gränsen till skröna. Den är full av knasiga karaktärer, yogiska miljöer och så klart, en konflikt utan dess nåde. Känsliga läsare varnas för att historien kan innehålla spår av spioneri, biologisk krigföring och upprepade uppmaningar...

Underhållande, fascinerande & härlig!

Therese's Boklåda

2019-08-29

Är det såhär i Yogavärlden undrar jag ju?! Enligt en kompis som har en yogatränarkompis så verkar det inte vara helt osant, hihi.
Men jag hoppas att det här är en något uppskruvad version av verkligheten. Jag gillade boken även om den tog lite tid att läsa, då den inte riktigt grep tag i mig. Jag kände mer för bifigurerna än för huvudkaraktärerna Stella & Vincent. Älskade HSP & #MillitantVegan.
Den är sådär ångestframkallande som tex en dramakomedi med Steve Carell, det är väldigt mycket -neeeej gör inte det, gör det inte, gör det INTE... Ånej, de gjorde det... och jag tänker att boken skulle kunna bli en bra dramakomedi. Om hela världen är redo att få veta hur det kanske går till i Yoga-världen?!

Måste läsas! En unik och väldigt rolig bok.

herman nilsson

2019-08-11

Underhållande rätt igenom! Många pinsamt höga skratt med många konstiga men intresserade blickar på mig på tåget. Definitivt värd att läsa!!

Mikael Kylling

2019-07-23

Skön och spännande som ligger helt rätt i tiden. Perfekt på semestern.

Emmelie Hardenborg

2019-07-23

Fantastiskt rolig bok som utmanar min tanke om yogaledare. Underhållande läsning som passar perfekt på semestern!

Sandra Hangvar

2019-07-14

Älskar lekfullheten och lättsamheten i språket. Jag flyter fram genom miljöer som jag önskar fanns på riktigt och bland karaktärer jag gärna skulle dricka te med i verkligheten utanför skrönan. Hysteriskt roligt att vända och vrida på yogavärldens begrepp :-)

Martin Andersson

2019-07-06

Jätterolig bok och fantastiskt träffsäker!

Linda Håkansson

2019-07-05

Älskar kontrasten med det fridfulla i yogan och bråket som uppstår mellan de två ledarna, men är lite konfunderad, var inte Vincent brevbärare i förra boken?