YES MAN

Wallace, Danny

| 2005

Unlimited consequences. The book that inspired the major film starring Jim Carrey and Zooey Deschanel'I, Danny Wallace, being of sound mind and body, do hereby write this manifesto for my life. Yes Man is the story of what happened when Danny decided to say YES to everything, in order to make his life more interesting.

Paul Karlsson

2011-10-07

Fr er flesta r denna historia mer knd som en av Jim Carreys filmer dr han visar sin klassiska knsla fr komik. Men filmen bygger faktiskt lst p en sjlvbiografi om en man som livet fallit samman fr d flickvnnen gjort slut. Han trffar ngon guru som uppmanar till att man ska sga jag till precis allt rtt om det r mindre roligt. Danny som boken handlar om mrker snabbt en positiv frndring i sitt liv. Men kan han hlla balansen och enbart sga ja till det som hjrtat sger ja till? Intressant historia. Filmen handlar om en specialskriven karaktr som passar mer fr en romantisk komedi. Men boken r vldigt lsvrd och man undrar hur det ska g fr stackars Danny Wallace hela tiden att n framgng p alla fronter i livet. Kan rekommenderas!

2010-06-05

Jo det r vl det som r kontentan av denna bok, att vi genom vrt stt att bemta livet kan pverka hur det kommer att gestalta sig, att vi har ett val... att sga ja eller sga nej... Jag var oerhrt entusiastisk i brjan sedan dalade mitt intresse men nd fanns ett driv i berttelsen som gjorde att jag fortsatte... och ja visst r det roligare att sga ja!