Ya-Ya flickornas gudomliga hemligheter

Wells, Rebecca

| 2000

Nr Siddalee Walker intervjuas i en tidning rkar hon beskriva sin mor Vivi som en steppande barnmisshandlare. Ursinnig bryter Vivi all kontakt med sin dotter. D ingriper Ya-Ya-flickorna. De vertalar Vivi att skicka klippboken Gudomliga hemligheter fr att Sidda ska se vem Vivi egentligen r. Rebecca Wells succroman har i det nrmaste blivit kultbok och i tvr legat p de amerikanska bestsellerlistorna. Det r en gripande och humoristisk berttelse om ett komplicerat mor-dotter frhllande och om den livslnga vnskapen mellan fyra kvinnor.

Izabela Horn

2023-03-25

Handling & Tema : 5/5
Karaktrerna: 4/5
Miljbeskrivning: 5/5
Sprk och berttarkonst 4/5

lskar denna bok. En inblick i livet i den amerikanska sdern p 30 talet och framt

Izabela Horn

2023-03-25

Handling & Tema : 5/5
Karaktrerna: 4/5
Miljbeskrivning: 5/5
Sprk och berttarkonst 4/5

Charlotta CG

2012-02-15

Det hr brjade som en solklar trea men mittenpartiet var en stark fyra och ven om slutet var rtt frutsgbart s landar den p en stark trea. Jag hade svrt fr dottern Siddas stndiga grubblerier helt enkelt och ville hela tiden skrika "s ser livet ut tjejen!" till henne och tyckte att hon var en mindre trovrdig karaktr fr att ha haft en sdan galen barndom och det drog ner boken. Det var mycket roligare med alla galna och sorgliga hndelser i Ya-Ya flickornas liv i det brokiga Sdern vilket var en stor del av det dr mittenpartiet jag gillade. Den som tror att detta endast r en feelgood chicklit har rejlt fel fr det r bitvis vldigt knslosamt och p ett originellt sprk.

Josefine Ejebjrk

2011-11-11

En OK bok, tappade lite emellant i historien.

Elisabeth Svensson

2011-08-29

Nej den var inte rolig....

Sofia Nerman

2011-08-25

En underbar bok! Glad att jag fr hja betyget fr den hr boken! Jag gillar kompexiteten i relationerna, ingenting r enkelt, jag frstr varje person i boken och deras handlingar ven nr de skadar varandra. Jag tycker s mycket om beskrivningen av de fyra Ya-yas vnskap ocks, att de alltid stller upp fr varandra och att de p ngot stt lever p sitt eget vis.

Jenny Majgren

2011-06-25

Man har ju hrt att den ska vara s himla bra. Sg ngon p tget som satt och lste den och pltsligt brjade fnittra hysteriskt, det fick mig att bli riktigt sugen p den. Men n jag r riktigt Besviken. "/
Var mer eller mindre exakt som "Hur man gr ett amerikanskt lapptcke".

2009-06-11

Boken brjade aldrig? Jag vnde blad efter blad och tnkte, nu. Sen var den slut.