S/Y Gldjen

Alfvn, Inger

| 1979

Max Anders

2018-03-14

Jttefin bok. Jag blev tvungen att lsa fr att jag lste Svenska som Andrasprk 3, men det finns ngonting i boken som gr att det var svrt att sluta lsa. Det finns en knsla av intensiv sorg som aldrig gr ver. Kanske det r vad en bra bok r. Starka knslor.

2016-03-30

S/Y Gldjen
Ljudbok, Anna Godenius lser.
Betyg: 5 av 5

Vilken bra bok! Ett engagerande vlskrivet, bitvis trdrypande drama fylld med vissa moment spnning dr ute p det ppna havet. Kan varmt rekommendera boken! Anna Godenius lser och gr det med bravur! Hon skulle kunna lsa telefonboken och gra den intressant. Vldigt professionell upplsare! Jag r dessutom vldigt tacksam att Bonnier audio ntligen brjar slppa gamla kassettbcker digitalt! Frhoppningsvis dyker fler guldkorn upp s smningom. Stark 5:a till svl bok som upplsare! Nu vill jag lsa fler bcker av Inger Alfvn! Synd bara att inte fler finns som ljudbok!

Malin H

2015-06-11

En inte alldeles munter teckning av krnfamiljen. Att hantera ett barn som dtt, att livet inte blev det man tnkt, att drmma om den stora frndringen. Som kapsejar (vl valt ord av mig va? Sjukt njd!)

Maria Blomkvist

2013-09-12

Fruktansvrt enerverande och ointressanta karaktrer. Jag blev uttrkad av den stndiga misren p alla hll och kanter. Dock gick det inte att sluta lsa d jag var tvungen att f veta hur katastrofen, som presenteras i brjan av boken, verkligen skedde.

Merja A

2011-02-06

En svensk klassiker om krlek, relationer och familjeventyr ombord en segelbt.
En bok jag inte kunde lgga ifrn mig- det blev strcklsning.

2010-02-06

av Inger Alfvn. Skriven 1979, filmatiserad 1989 (med bland andra Viveka Seldahl, Lena Olin och Stellan Skarsgrd). Betyget avser boken.

Annika Lnneborg

2010-02-03

Lste den fr mnga r sedan. Har inte hrt den som ljudbok. Minns en knsla av klaustrofobi, en segling mot katastrofen.

2009-12-02

S/Y Gldjen av Inger Alfvn. Kommer ihg den som mrk, gripande och djupt tragisk. Kan det stmma?