Written in My Own Heart's Blood

Gabaldon, Diana

| 2013

#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER - The eighth book in Diana Gabaldon's acclaimed Outlander saga, the basis for the Starz original series. "Features all the passion and swashbuckling that fans of this historical fantasy series have come to expect."--People 1778: France declares war on Great Britain, the British army leaves Philadelphia, and George Washington's troops leave Valley Forge in pursuit. At this moment, Jamie Fraser returns from a presumed watery grave to discover that his best friend has married his wife, his illegitimate son has discovered (to his horror) who his father really is, and his beloved nephew, Ian, wants to marry a Quaker. Meanwhile, Jamie's wife, Claire Randall, and his sister, Jenny, are busy picking up the pieces. The Frasers can only be thankful that their daughter Brianna and her family are safe in twentieth-century Scotland. Or not. In fact,...

Emma Göhran

2019-03-08

Älskar denna, lång men omöjlig att lägga ifrån sig

Bästa bokserien jag läst.

Malin R

2016-04-07

Översättningen är superdålig! Men originalet är det inte. :)

Malin R

2016-04-07

Översättningen är superdålig! Men originalet är det inte. :)

Maria Klamas

2015-06-14

Fortfarande kär i Jamie, det är jag... min absoluta favvo-skotte gör mig inte besviken... men däremot är denna bok som helhet inte alls lika bra som de andra... det började nog redan i den förra... att det går lite på tomgång... Det är för mycket av andra händelser och det som rör relationen mellan Jamie och Claire får jag för lite av... och parallellhistorien, med Brianna och familjen... den får en bara höra lite av i början och i slutet... ville ha det mer intenst... För på slutet. när det bränner till mellan Clarie och Jamie, ja då är jag med, fullt ut... och väljer helt klart Jamie som mitt frikort...

Lotta Lettenström

2015-05-25

Egentligen händer det inte mycket i boken tiden spänner bara över 1778-1779 så är den ändå mysig men man måste definitivt läst de andra böckerna för att hänga med. Jag gillar också sättet hon beskriver förhållandet mellan Claire o Jamie.

Lotta Lettenström

2015-05-06

Den får fyra stjärnor för det är en välskriven bok men kanske något för många sidor. jag är inte så intresserad av att läsa om olika slag i USA.

Å

Åsa Sjögren

2015-01-14

Har läst alla böcker hitills i denna serie och gillat dom alla men denna.....ja, jag vet inte riktigt....rörig, inte riktigt ihopknuten och väldigt mycket ' krigssvammel'. Trög att ta sej igenom, nästan lite trist.

Maria Jönsson

2015-01-07

Den här bokens innehåll kunde för den som är lite insatt i denna historia ha sammanfattats i en kort novell. Ändå så läser jag alla dessa över 800 sidor, sakta och noga för jag gillar att umgås med Claire, Jamie, bree, Roger och alla de andra. Det är snart 20 år sedan jag läste del 1 och alla dessa karaktärer har följt och följer mig. Den är inte värd en fyra för sitt innehåll utan bara för de personer som skapats för oss att läsa om och spendera tid med. Nästa bok ska komma enl Diana Gabaldon.

Marita Ryen

2014-12-12

Bok nr 8 del 1 av 2 i Outlanderserien. Diana Gabaldons böcker tillhör mina favoriter. Böckerna behöver läsas i rätt ordning. En historisk sciensefiction.