Will Grayson, Will Grayson

Green, John

| 2010

Two award-winning and New York Times-bestselling author join forces for a collaborative novel of awesome proportions. One cold night, in a most unlikely corner of Chicago, two teens--both named Will Grayson--are about to cross paths. As their worlds collide and intertwine, the Will Graysons find their lives going in new and unexpected directions, building toward romantic turns-of-heart and the epic production of history's most fabulous high school musical.Hilarious, poignant, and deeply insightful, John Green and David Levithan's collaborative novel is brimming with a double helping of the heart and humor that have won them both legions of faithful fans. A New York Times Book Review Editor's Choice An ALA Stonewall Honor Book "Will Grayson, Will Grayson is a complete romp. It is] so funny, rude and original that by the time flowers hit the stage, even...

Karin Öberg

2015-09-12

Lättläst, rolig, tänkvärd. Smart och intressant skriven. Sympatiska karaktärer.

Lina Näslund

2015-07-04

Beroendeframkallande.

Emma E

2015-05-15

Boken var rolig emellanåt, men jag tyckte att det blev lite krångligt med 2 författare.
2/5

Maria Linder

2014-09-23

En äkta ungdomsbok (som jag egentligen är på tok för gammal för), men jag gillar den idealiserade förenklade bilden av amerikansk ungdom/homosexualitet/high School-intriger. Vitsig och snyggt komponerad.

Petra Stråhle

2014-02-14

Originell och charmig!

Tina Stammel

2013-08-31

Fabulous. Ser gärna mer samarbete mellan dessa författare!

Alva Ordnörden

2012-11-29

Åh, jag läste om den här boken igår och jag är så kär.. <3

Ebba Andersson

2012-09-17

Verkligen en annorlunda ungdomsbok! Kul karaktärer och fint spårk. Jag tycker verkligen om den

Anna-klara Akar

2012-09-07

Två toppenförfattare kan väl inte bli annat än bra bättre bäst eller? Tyvärr detta är en amerikansk soppa som glee fast värre och inte särskilt kul. Gör om Green och Levithan som jag verkligen gillar annars.

Malin H

2012-05-23

Det här var vad jag önskade att Alaska-boken skulle vara: drabbande... Den har liksom det där drivet man vill ha, trovärdiga och roliga karaktärer, lite romance och viktigt om vänskap. Queerperspektivet uppskattas.

Alva Ordnörden

2012-03-31

(Den andre) Will Grayson har två viktiga regler här i livet, 1. Att hålla käften och 2. Att inte bry sig. Men båda de reglernA blir svåra att hålla när han blir kär i skolans coolaste tjej

... (den andre) och Will Grayson är en gaykille som tycker att livet suger och väljer mellan att ta sitt eget liv eller döda alla andra. Särskilt Maura - tjejen som antagligen är kär i honom - som har ljugit och som Will har bestämt sig för att aldrig mer prata med.

Båda Will Grayson bor i Chicago och är båda 16 år och går på high school, men annars är de inte alls lika och de skulle antagligen aldrig ha träffats om inte ödet ville det...

Det här är en fantastisk bok som man bara älskar! Levithan och Green har gjort ett strålande jobb, men det kände jag ju på mig redan innan jag hade läst boken! ;) <3
Det är en bok om kärlek och homosexualitet, men även att hitta sig själv, vara sig själv och bli accepterad för den man är. Att inte ta vänner för givet och att inte slarva bort de vänner man har. För vänner är livsviktiga! <3

Marko Krejic

2012-02-07

Tja, bitvis underhållande, men inget speciellt.

Sanna Holm

2011-07-09

Vet inte vad jag gillar med boken. Dock älskade jag den :D

Jenny Stenberg

2011-04-14

Jag skrattade högt flera gånger när jag läste. Tiden försvinner när man läser den och det är underbart.

Ally Regins

2010-07-01

Väldigt roligt sammarbete mellan två extremt bra författare och resultatet är bra, mycket bra om än ett lite klychigt slut.