Widerspruch zwecklos oder Wie man eine polnische Mutter überlebt

Abrahamson, Emmy

| 2014

Läst 2012-07-17. Gillade den skarpt. Rolig!

Erika Hedéen

2013-06-10

Blev tipsad om denna bok & den var riktigt bra. Hade inga förväntningar på den så kan bara säga att jag blev glatt överraskad att den var mycket bra & rolig emellanåt! Klart läsvärd!

Marianne Skoglund

2013-05-06

Mina höga förväntningar infriades inte helt, men några gapskratt blev det i alla fall under bokens grand finale, bröllopet mellan lantbrukaren Evert och polska släktingen Sylwia. Boken skildrar vänskap, lojalitet och familjeli med en polsk mamma i Sverige, som gör saker och ting efter sitt eget (polska)huvud.

Alexandra Svensson

2012-07-06

Bra bok, med mycket humor.

Susanne Hansson

2012-06-04

Eftersom min mamma också är utlänning, från ett land nära besläktat med Polen, var igenkänningsfaktorn hög! Emmy Abrahamsson berättar på ett mycket humoristiskt sätt.

Malin H

2012-03-24

jag tror att dråplig kan vara rätt ord för att beskriva den här boken. författaren skapar massa komiska/pinsamma situationen för huvudpersonen som alla beror på att hon har en polsk mamma. det blandat med ganska standard teenage crush. vad får vi lära oss om polacker? Jo, de stjäl, ljuger och bryter mot lagen, de arbetar svart (som städerskor eller hantverkare, de gör allt för att spara en slant (tex äter möglig mat eller smugglar). och det nyanseras inte. väldigt trist.

Sofies bokblogg

2011-07-28

Den här boken är så rolig att jag har skrattat högt flera gånger, och det händer inte ofta när jag läser! Dråplig, rolig, såå läsvärd!