Wicked lovely

Marr, Melissa

| 2007

The clash of ancient rules and modern expectations swirl together in this cool, urban 21st century faery tale.

Therese Lindskog

2013-12-08

Jag skulle rekommendera den till yngre tonåren. Tycker inte att denna boken når ändra fram. Dock är det inte en dålig bok, men är man en bit över tonåren och man vill läsa en fantasy om älvriken så rekommenderar jag istället Julie Kawaga "Iron Fey" serien.

Linn L

2012-07-14

Gillar man Twilight och vill ha nåt nytt i samma stil (men ändå helt utan vampyrer) så är denna bok ett bra förslag. spännande och bra!

Anna Å

2012-03-08

en bra bok om sommaren mot vintern... Läs den

Nellie C Lind

2012-02-29

Jag tycker att själva historien för boken är spännande och blev därför väldigt besviken när jag började läsa den. Prologen fick boken att verka väldigt lovande. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska tycka om boken. Jag gillar den samtidigt som jag inte gör det. Ofta blir jag bara frustrerad och tycker att boken hade kunnat skrivas bättre.

Ibland går det på tok för fort fram och dialogerna kan vara rent ut sagt skrattretande och löjliga. Språket i boken är helt okej men det är inte mycket mer än så.

Aislinn är en karaktär jag inte riktigt förstår mig på, inte är jag särskilt förtjust i henne heller. Hon är så fruktansvärt mån om att skydda sin gåva, men så råkar hon få i sig lite alkohol och vips - hon berättar gladeligen. Känns väldigt ologiskt. Egentligen lyckas inte jag fastna för någon av karaktärerna. Jag ogillar dem inte, men blir inte särskilt förtjust i dem heller.

Samtidigt finns det något som gör att jag fortsätter läsa. Jag bara måste få veta vem Aislinn kommer att välja och även om slutet inte riktigt blev som jag förväntat mig (vilket var bra) så känner jag mig lite småsugen på att läsa fortsättningen. En medelmåttig bok, med andra ord.

Sara Johansson

2011-09-02

Boken var inte så bra som ja hade tänkt mig.. Den var väldigt konstigt skriven så tyk inte man fattade allt o slutet kunde vara bättre.. Men den hade sina stunder så en låg 3:a el 2,5.

Sara Hagström

2011-06-23

Läser den för andra gången nu och jag blir irriterad som alltid att huvudkaraktären Aislinn framstår som sämre och elakare än Keenan för mig. Dessutom så tycker jag, precis som Madelene Helgesson, att när ploten väl kommer så blir det ett platt fall. Slutet är alltså inte speciellt bra och den borde slutat på ett helt annat sätt än den gjorde, men trots det har jag gett den en fyra. Normalt sett gillar jag dessa böcker och trots allt ont om den gillar jag fortfarande en del med den.

Sofie Nilsson

2010-12-05

Jätte bra, men lite för läskig för mig!

Natasha Illyés

2010-11-30

Mycket svag trea. Det är twilight, älvor och oknytt med en släng av tonårs-subkultur. Sött men alltför lättsamt.

Denna bok var inte som jag trodde, jag har nu läst halva boken men nu ger jag upp den. Jag tyckte den var enformig och den passade helt enkelt inte mig.. Därför får den brara en 2a. Men jag hoppas att den kan få bättre betyg av någon annan..

Isabelle Röjerås

2010-08-20

Jag läste denna bok för att jag var tvungen (svenska uppgift) Jag hade svårt att hänga med i svängarna till en början, men när man väl kom in i den var den helt okej. =)

Ellinor Stråhed

2010-07-04

Läste bara ett par kapitel, fattade ingenting av vad som pågick. Tråkig författare och tråkig bok.

Emelie Svensson

2010-06-15

Bra bok. Ganska spännande, slutade inte alls som jag trodde när jag började läsa den.
Inte så mycket action dock.
Gillar karaktärerna i boken, men man kommer inte så nära dem som jag hade velat.

Jonna

2009-09-22

Riktigt bra fantasy men samtidigt riktigt dålig titel! Låter som någon dålig thriller från 90-talet.

Mer än ögat ser är riktigt bra, den sägs kunna konkurera med Twilight men det kan jag inte hålla med om. Den är nära, men inte riktigt. Mer än ögat ser är den bästa i serien. Och jag älskar Seth!! Gud!

Madelene Helgesson

2009-07-27

Den här boken är grymt tråkig. Det känns som om allt de gör är att PRATA om ploten, men den visar sig inte förrän sista sidorna. Och till och med DÅ känns hela boken ganska platt och meningslös.

Johanna P

2009-06-17

Bra bok, men något tunn och krånglig/konstig