White Teeth

Smith, Zadie

| 2000

'White Teeth' is a comic epic of multicultural Britain which tells the story of immigrants in England over a period of 40 years.

Mikaela86

2019-09-17

En välskriven bok om det mångkulturella London.

Zack Simone

Brittisk modern klassiker.
Fantastisk!

Linda Åslund

2013-08-26

Fantastiska karaktärsbeskrivningar och ett spännande galleri av personer. Jag gillar boken, men kom ändå inte igenom den denna gång (lånat från biblioteket och lånat om i tre omgångar, nu står någon annan i kö). Det blev liksom så att andra böcker klev före i kön. Kanske en annan gång, eller någon annan bok av Zadie Smith, jag gillar hennes sätt att skriva.

Maria Eriksson

2013-08-04

Missade denna bok när den gav ut 2001, men ville läsa den innan jag sätter tänderna i hennes nya. Liknar Monica Alis första bok, med samma tema, ett mångkulturellt London. Jag föll direkt för hennes humoristiska sätt att beskriva människorna och det komplexa förhållandet mellan språk, kultur, religion och kontinenter. Ser fram mot hennes nya bok.

Anna Nilsson

2013-02-15

Välskriven, insiktsfull, rolig.

Eva Bill

2012-04-16

Den här funkade inte med mig

Marie Hvall

2012-04-08

Den här boken växte verkligen under tiden jag läste den. Fantastisk debutroman!

Britta Persson

2011-08-09

Läste 100 sidor utan att jag tyckte att det hände någonting i boken. Då tröttnade jag och har ingen lust att läsa klart den heller.

Lisa Svensson

2011-06-19

Ett stormvirvlande berättande med djupa och mångfacetterade personbeskrivningar. Kräver en mycket god portion läsvana.

Mats Backström

2011-04-09

En ganska ambitiös ansats av en debutant. Börjar mycket bra, men det verkar som om Smith inte riktigt orkar hålla ihop det ända fram. Helhetsintrycket är ändå imponerande, så det blir en fyra även om så där en 3,85 vore mera träffande :)

Linda Segerbäck

2011-02-14

Jag läste ut boken av ren envishet, Har för mig att jag tänkte lägga undan den många gånger i början. Men när jag väl hade läst ut den så är den en av få böcker som jag aldrig kommer att glömma.

Odile A

2010-12-09

Det här är en av mina absoluta favoritböcker. En riktig "generationsroman", både gripande och rolig, som kombinerar problematik kring klass, etnicitet, generationer, kön på ett sätt man sällan ser. Desutom är Smith är fantastisk stilist - en de böcker jag läst sakta för att jag inte vill att den ska ta slut.

Aniko Ja

2010-08-22

För min del alldeles för tråkig. Läste inte ens klart.

Georgia Renlund

2010-08-20

Lite väl mycket fakta fel, men jag läste inte hela och ska kanske läsa om den.....

Hillevi Good

2010-07-12

Bra, men lite distansierande berättad. Jag engagerade mig inte riktigt i huvudpersonerna.

Tove Holmgren

2010-05-16

Suck... Tog mig inte ens igenom de första femtio sidorna.

emma johnsson

2010-03-15

började läsa men gillade den inte

C L

2010-02-02

Förvånats värt bra! :)

Susanna Gyllenbåga

2009-10-07

Lite svår men intressant

Gillade denna otroligt mycket när den kom!

Karin Huss

2009-06-26

Fattar inte storheten i den här boken.... eller förrästen är det kanske mig det är fel på. Har så svårt att läsa böcker där jag inte finner någon form av sympati med karaktärerna. Klart överreklamerad

Maria Klamas

2009-06-06

Denna bok är den enda som jag inte klarat av att läsa ut... jag har alltid läst ut varje bok jag påbörjat, men denna gick bara inte... jag började om att läsa den flera gånger men den bara var dötrist... kan man sätta noll poäng?