White Teeth

Smith, Zadie

| 2000

'White Teeth' is a comic epic of multicultural Britain which tells the story of immigrants in England over a period of 40 years.

Zack Simone

Brittisk modern klassiker.
Fantastisk!

Linda slund

2013-08-26

Fantastiska karaktrsbeskrivningar och ett spnnande galleri av personer. Jag gillar boken, men kom nd inte igenom den denna gng (lnat frn biblioteket och lnat om i tre omgngar, nu str ngon annan i k). Det blev liksom s att andra bcker klev fre i kn. Kanske en annan gng, eller ngon annan bok av Zadie Smith, jag gillar hennes stt att skriva.

Maria Eriksson

2013-08-04

Missade denna bok nr den gav ut 2001, men ville lsa den innan jag stter tnderna i hennes nya. Liknar Monica Alis frsta bok, med samma tema, ett mngkulturellt London. Jag fll direkt fr hennes humoristiska stt att beskriva mnniskorna och det komplexa frhllandet mellan sprk, kultur, religion och kontinenter. Ser fram mot hennes nya bok.

Anna Nilsson

2013-02-15

Vlskriven, insiktsfull, rolig.

Madeleine Olofsson

2012-08-16

Undrar mest varfr jag ltit denna bok st och samla damm i bokhyllan alla r? Otroligt seg historia med vansinnigt mycket text till ingen nytta! Spar dig sjlv massor av tid genom att helt enkelt inte lsa den...

Eva Bill

2012-04-16

Den hr funkade inte med mig

Marie Hvall

2012-04-08

Den hr boken vxte verkligen under tiden jag lste den. Fantastisk debutroman!

Britta Persson

2011-08-09

Lste 100 sidor utan att jag tyckte att det hnde ngonting i boken. D trttnade jag och har ingen lust att lsa klart den heller.

Henrik Fogelberg

2011-06-20

Boken var vldigt hypad d den kom. Jag tyckte den var OK, men den levde inte upp till mina frvntningar. Kanske den tappade lite i versttningen?

Lisa Svensson

2011-06-19

Ett stormvirvlande berttande med djupa och mngfacetterade personbeskrivningar. Krver en mycket god portion lsvana.

Mats Backstrm

2011-04-09

En ganska ambitis ansats av en debutant. Brjar mycket bra, men det verkar som om Smith inte riktigt orkar hlla ihop det nda fram. Helhetsintrycket r nd imponerande, s det blir en fyra ven om s dr en 3,85 vore mera trffande :)

Linda Segerbck

2011-02-14

Jag lste ut boken av ren envishet, Har fr mig att jag tnkte lgga undan den mnga gnger i brjan. Men nr jag vl hade lst ut den s r den en av f bcker som jag aldrig kommer att glmma.

Odile A

2010-12-09

Det hr r en av mina absoluta favoritbcker. En riktig "generationsroman", bde gripande och rolig, som kombinerar problematik kring klass, etnicitet, generationer, kn p ett stt man sllan ser. Desutom r Smith r fantastisk stilist - en de bcker jag lst sakta fr att jag inte vill att den ska ta slut.

Aniko Ja

2010-08-22

Fr min del alldeles fr trkig. Lste inte ens klart.

Georgia Renlund

2010-08-20

Lite vl mycket fakta fel, men jag lste inte hela och ska kanske lsa om den.....

Hillevi Good

2010-07-12

Bra, men lite distansierande berttad. Jag engagerade mig inte riktigt i huvudpersonerna.

Tove Holmgren

2010-05-16

Suck... Tog mig inte ens igenom de frsta femtio sidorna.

emma johnsson

2010-03-15

brjade lsa men gillade den inte

C L

2010-02-02

Frvnats vrt bra! :)

Susanna Gyllenbga

2009-10-07

Lite svr men intressant

Anna Granstrm

2009-07-14

Gillade denna otroligt mycket nr den kom!

Karin Huss

2009-06-26

Fattar inte storheten i den hr boken.... eller frrsten r det kanske mig det r fel p. Har s svrt att lsa bcker dr jag inte finner ngon form av sympati med karaktrerna. Klart verreklamerad

2009-06-06

Denna bok r den enda som jag inte klarat av att lsa ut... jag har alltid lst ut varje bok jag pbrjat, men denna gick bara inte... jag brjade om att lsa den flera gnger men den bara var dtrist... kan man stta noll pong?