White Line Fever: En biografi

Kilmister, Lemmy

Basisten och sångaren i världens snabbaste och bullrigaste rockband - Motörhead - berättar om ett liv av 100 % rock'n'roll, dekadens och glädje.Man behöver inte vara ett av Motörheads fans för att läsa Lemmys självbiografi. Lemmy har späckat boken med hejdlösa anekdoter, oförglömliga oneliners och en skön attityd mitt emellan engelsk gentleman och röjig slapstick.

C J

2014-08-06

Jobbigt hanig bok. Tramsigt skriven.

Cindy Tigerlind

2014-05-11

Jag är inte imponerad. Inte alls. Det var för mycket skrivet om instrument man inte har en aning om vad det är. Och alla dessa namn att komma ihåg.. Det kändes opersonligt. Men ändå verkar han ha fötterna på jorden, trots karriären, på sitt sätt. Så därför blir det en 2a.

PL *

2013-02-18

Uselt språk och patetiskt dålig humor. Nej, det blev inte mycket läst i den här boken innan jag gav upp. Bottenbetyg.

Tommy -

2012-12-04

Legendar. Inte lika skrytig som andra biografier, vilket jag uppskattar!

Karin Jonsson

2012-06-06

Riktigt usel! Orkade inte läsa färdigt. Motörhead-Lemmy berättar om sin musikaliska karriär: rabblar namn på personer och grupper som korsat hans väg på ett ointressant sätt och lägger då och då in anekdoter i stil med "En finsk groupie sög av Phil i en garderob. Vi stängde in dem och hon började spy där inne. Oj vad vi skrattade." Nä, vill ni läsa om rock'n'roll-myter, läs Ozzys bok istället.

Nettan Läslus

2012-05-23

Ärlig och rolig!

Jan Banan

2012-02-14

Underhållande rockbiografi som får mig att skratta högt många gånger, speciellt när Lemmy beskriver effekten och minnena av sina många trippar från 60 och 70-talet. För oss som har följt Lemmy och Motorhead under större delen av deras karriär är denna bok mumma, men som med de flesta biografier är det svårt att hålla dem intressanta rakt igenom.

Maria Johnson

2011-02-15

Som litteratur står den sig tämligen slätt, språket är enkelt och tämligen intetsägande. Historien om Lemmy däremot är intressant.

Richard Ramstedt

2011-02-04

Att Lemmy fortfarande lever är ju ett under i sig...bra bok!

Robin Harrysson

2010-10-26

Funktionell biografi som lever på att anekdoterna man bjuds på stundtals är vansinnigt underhållande. Annars är den alldeles för självförhärligande, och tjatet om kassa skivbolag tröttnar man rätt snabbt på.

2010-07-23

Läste inte ut den. Ointressant och tråkig.

Karl Tillström

2010-07-02

Underhållande men så fasligt dåligt skriven

Linda Lindblom

2010-02-13

Tycker att denna bok var spretig och osammanhängande. Allt var ytligt beskrivet och kortfattat. Nej ska ni läsa en bra biografi om ett rockband ta då The Dirt i stället för den här, för denna var inte rolig.

Louise A

2010-02-03

-3...nja den var rörig och tjatig, men samtidigt underhållande.

Åsa Elmroth

2009-11-21

Håller med M D: otroligt flyktigt skriven. Inte på djupet i några händelser. Överdos av bitterhet mot skivbolag och andra artister i vissa fall. Nej, blev besviken. Efter att ha läst the Dirt så var man inne i rockens värld men det här var ingen hit.

Henrik Karlsson

2009-11-05

Poor man's The Dirt.

Sara .

2009-10-04

Rolig läsning men inte direkt The Dirt.

marre marre

2009-08-04

Visst är den underhållande stundvis. Men sen blir den tjatig och till och med tråkig. Ett evigt tjat om dåliga skivbolag. När det börjar bli intressant och lite mer på djupet så blir det bara en mening och så vidare till nästa grej. Känns fegt och ytligt.

Magnus Hoem

2009-07-22

Rätt lik andra spökskrivna berättelser med rockers. Skön underhållning dock!

Mats Blom

2009-06-14

En helt underbar bok, som fick mig att stanna uppe alldeles för länge en söndagkväll med jobbet väntandes.

Lotta Ingmarsson

2009-06-12

lemmy du är grym och jag kommer alltid minnas rainbow room 2007 och vårat banter på pokermaskinen :)

Fredrik Broberg

2009-06-10

Börjar lite kul, men blir snabbt rätt tjatig och tråkig. Handen på hjärtat. Läser man om ett band som Motörhead så vill man höra lite snask och inte Mister Kilmisters gnäll på skivbolagen och hur dom dividerar fram och tillbaka. Det blir lite ytskikt helt enkelt. Så kul är inte en musikers liv.