Where the Wild Things Are

Sendak, Maurice

| 1988

This special commemorative edition celebrates 40 years of Sendak's classic tale of the imaginative journey taken by a boy named Max to "where the wild things are." Illustrations.

Anneli Gustavsson

2013-09-23

Fr tyvrr inget riktigt grepp om denna bok. Ska lgga den p hyllan och lsa igen...

Sanna Carlborg

2013-05-21

Fy, Jag har lst och hrt av s mnga att de inte gillade denna bok som barn, och nu kan jag frst det bttre. Desto mindre kan jag frst hur den kan ha s hgt betyg p boktipset! Jag tycker den utstrlar elakhet, inte barnslig busighet. Teckningarna pminner mig om en blandning av medeltida helvetesmlningar och vrlden innanfr helvetesportarna i Elder Scrolls: Oblivion. Med tanke p den ytterst sparsamma texten vnder den sig till sm frskolebarn som med rtta blir rdda. Mycket nra en etta! Mardrmsgaranti om man anvnder den som godnatt-saga.

johanna knutsson

2013-02-24

Jag lskar denna bok! En favorit jag ska dela med mig till bekanta av mindre storlek.

Ulla Englund

2012-09-02

Fina illustrationer med minimal text, en rysare fr de minsta dr ventyraren precis hinner hemmer till kvllsmaten. Nj er inte med filmen. Ls boken tillsammans med ett eller flera barn.

Ulla Englund

2012-06-03

Denna bok har jag bara sett som film. Vid tillflle ska jag lsa den ocks.

Nanna Naumann

2011-11-24

Fantastiska bilder, hrlig historia - men jag gillar inte riktigt versttningen?

Elisabeth J

2010-12-07

En barnbok jag definitivt kommer att lsa fr mina framtida barn =)

Linda slund

2010-09-08

Jag visste faktiskt inte att jag hade lst den. Sg den exemplifieras i massor av litteratur om barnbcker och blev nyfiken, undrade vad den hade (mer n det vilt mjukt lurviga bildmanret). Nr jag lste de frsta sidorna mindes jag att jag faktiskt har lst den i barndomen, och d ogillat den starkt. Den var konfliktfylld, skrmmande. Som vuxen uppskattar jag den mycket mer - med sensmoralen att vrlden kan vara skrmmande och ibland beter vi oss fel - men vrlden/familjen/krleken finns nd kvar. nnu mer uppskattar jag den nr jag lst Vildingarna av Dave Eggers, som gr historien strre. (Har nnu inte sett filmversionen.)

Emma Borneland

2009-10-06

Jag var hur rdd som helst fr den hr boken som barn... Jag r osker p om jag ngonsin faktiskt lst hela...