Where the Wild Things Are

Sendak, Maurice

| 1988

This special commemorative edition celebrates 40 years of Sendak's classic tale of the imaginative journey taken by a boy named Max to "where the wild things are." Illustrations.

Anna Kreissl

2018-08-17

Favorit alla kategorier!

Anneli Gustavsson

2013-09-23

Får tyvärr inget riktigt grepp om denna bok. Ska lägga den på hyllan och läsa igen...

Sanna Carlborg

2013-05-21

Fy, Jag har läst och hört av så många att de inte gillade denna bok som barn, och nu kan jag förstå det bättre. Desto mindre kan jag förstå hur den kan ha så högt betyg på boktipset! Jag tycker den utstrålar elakhet, inte barnslig busighet. Teckningarna påminner mig om en blandning av medeltida helvetesmålningar och världen innanför helvetesportarna i Elder Scrolls: Oblivion. Med tanke på den ytterst sparsamma texten vänder den sig till små förskolebarn som med rätta blir rädda. Mycket nära en etta! Mardrömsgaranti om man använder den som godnatt-saga.

johanna knutsson

2013-02-24

Jag älskar denna bok! En favorit jag ska dela med mig till bekanta av mindre storlek.

Ulla Englund

2012-09-02

Fina illustrationer med minimal text, en rysare för de minsta där äventyraren precis hinner hemmer till kvällsmaten. Nöj er inte med filmen. Läs boken tillsammans med ett eller flera barn.

Ulla Englund

2012-06-03

Denna bok har jag bara sett som film. Vid tillfälle ska jag läsa den också.

Nanna Naumann

2011-11-24

Fantastiska bilder, härlig historia - men jag gillar inte riktigt översättningen?

Elisabeth E

2010-12-07

En barnbok jag definitivt kommer att läsa för mina framtida barn =)

Linda Åslund

2010-09-08

Jag visste faktiskt inte att jag hade läst den. Såg den exemplifieras i massor av litteratur om barnböcker och blev nyfiken, undrade vad den hade (mer än det vilt mjukt lurviga bildmanéret). När jag läste de första sidorna mindes jag att jag faktiskt har läst den i barndomen, och då ogillat den starkt. Den var konfliktfylld, skrämmande. Som vuxen uppskattar jag den mycket mer - med sensmoralen att världen kan vara skrämmande och ibland beter vi oss fel - men världen/familjen/kärleken finns ändå kvar. Ännu mer uppskattar jag den när jag läst Vildingarna av Dave Eggers, som gör historien större. (Har ännu inte sett filmversionen.)

Emma Borneland

2009-10-06

Jag var hur rädd som helst för den här boken som barn... Jag är osäker på om jag någonsin faktiskt läst hela...