Well Tempered Heart

The follow-up to the international best-selling novel The Art of Hearing Heartbeats. This spirited novel explores the most inspiring and passionate terrain: the human heart following the interwoven stories of two women living thousands of miles apart and separate lives yet sharing a similar existence.

Underbar, man vill sluka boken men man vill ju ändå inte att den ska ta slut! Precis som med allt jag läst av Sendker...

VM

2021-02-25

Helt ok, första delen var bättre

Cecilia U

2020-12-06

Fin bok!

villa-freja.se

2020-04-26

En finstämd berättelse som berör.

Maddox

2020-04-20

Eva Möller

2019-06-25

Fortsättningen på boken Konsten att höra hjärtslag. Den utspelar sig 10 år senare. Julia återvänder åter en gång till Burma. Håller hon på att bli galen. Hon hör en inre röst som frågar henne varför är du ensam. Efter att varit i kontakt med en munk som säger att hon gästas av en annan själ så resor hon för att finna sig själv. Sendkers har ett otroligt vackert språk, men efter att ha läst han första bok var förväntningarna skyhöga. Kanske orättvist men jag saknar den känsliga nerven som Konsten att höra ett hjärtslag hade. Betyg 3

M E

2019-01-06

Vacker text, vacker historia.

Bianca Kallai

2018-12-04

Linda Frejme

2018-03-11

Inte lika bra som föregångaren men helt klart läsvärd.

Niklas Winbom

2018-02-17

När man tror att uppföljaren likt vanligt skulle bli ”platt” så är läsupplevelsen nu ännu bättre.

Sara Gren

2017-07-23

Början/mitten av boken rymde ett par ytliga klyschor, men resten av boken var så gripande att jag förlåter författaren. Jag älskar historien. Och jag älskar ett par av karaktärerna.

Alexsandra Larsson

2017-06-02

Kristina Carlsson

2017-06-02

Underbar bok. Denna var i mitt tycke bättre än den första. Väldigt vackert språk och tänkvärda ord och fantastiska livsöden. Handlingen utspelar sig i Burma, ett land man inte vet så mycket om och man blir lockad att åka dit.

Nina Gustafsson

2017-05-14

Gillar inte alls historiens inramning men boken tar sig.

Maria S

2017-04-02

En härlig må bra bok.

Wenche Sjöberg

2017-02-06

Inte alls för mig tyvärr.

Matilda Hjärtmyr

2017-01-26

Jag älskar dom här två böckerna i den här serien.. så vackra och fascinerande historier! Ser fram emot en uppföljning...

Maria Olofsson

2017-01-17

Jättefin och gripande berättelse. Hoppas på en fortsättning på dessa två härliga böcker!

Irene Malmeling

2016-12-09

Fantastiskt vacker historia!

Elisabeth Karlberg

2016-11-05

Precis som den förra boken. Helt omöjlig att släppa när man väl börjat och oerhört fängslande.

Matilda Norberg

2016-08-22

Så plågsamt lidande så hjärtat vill brista, så läkande vackert att sinnet får frid

Ma Coon

2016-07-14

Underbar!

Marianne Strandberg

2016-07-09

Ja, jag håller med om att det var en ren njutning att läsa denna bok. Språket är lika vackert som omslaget... Jag fångades av berättelsen o skulle gärna vilja veta hur det går i fortsättningen för Julia.

2016-06-18

Tyckte att den förra boken var bättre men njuter ändå av varje sida. Ser fram mot nästa!

Madeleine Larsson

2016-06-11

Fin bok som är värd att läsa!

Inger Jonsson

2016-05-13

Hoppas det kommer ytterligare en bok. Längtar efter att få veta "hur det går".
Finstämd, känslosam, helt underbar bok! Fast den första boken var nog ännu ett snäpp bättre.