
Webbanalys-boken är uppföljaren till boken Webbstrategi för alla. I denna bok får du råd om hur du kommer igång med att jobba mätbart med verksamhetsmål på en webbplats. Du får förslag på ett arbetssätt för kontinuerlig förbättring av webbplatsen baserat på hur väl den presterat på de uppsatta målen.Detta är inte en bok om digital analys. Istället handlar den specifikt om hur man utvärderar en webbplats. Trots detta är många delar användbara även för att mäta reklamkampanjer, appar, sociala medier, spel, m.m.Att jobba med webbanalys är mycket mer än att bearbeta den insamlade statistiken från webbplatsen. Bland annat tar boken upp hur man förhåller sig till design, estetik och teknik. Du får också tips på andra verktyg än dem du kan läsa om i varannan bloggpost på nätet.Boken innehåller en hel del om vanliga misstag inom statistikarbete. Så du slipper hamna i onödiga tvekamper med kollegor....
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok