Watership Down

Adams, Richard

| 1973

"Watership Down" is stunning - a compulsive read. The story is a picaresque saga about a motley band of rabbits who desert their ancient warren when the gentle 'fiver' predicts imminent destruction of all who remain. Led by Fiver's intelligent brother Hazel, the refugees set out on an epic search fro a new home.

Mariann Winge

2016-02-12

Den var inte lika bra när jag läste om den som jag tyckte när jag läste den första gången

Henrik Fogelberg

2015-01-25

Jag läste boken för länge sedan när jag kanske var 15 år. Då älskade jag den. När jag nu 30 år senas läste om den (på engelska) retade jag mig lite på språket och känslan av att lyssna på brittiska militärer som pratade med varandra.

Moa Johansson

2012-03-22

Spännande om vildkaniner. Man bli verkligen fäst vid dem och deras äventyr.

Anders Johansson

2011-07-06

Underbar berättelse.

Kjell Jacobsson

2010-05-05

Den första bok jag läste på engelska ( jag har läst om den som vuxen också).
Den är vacker och den är GRYM ! Men så är naturen. Näsduksvarning.

Mia Enell

2010-03-24

Jag läste den här boken när jag var i 10-12 års åldern. Jag minns att jag grät floder.

Så läste jag om den nu, i vuxen ålder. Och naturligtvis upplevde jag boken på ett helt annat sätt. Det som, när jag var barn, bara var en underbar saga, blev nu en bok om politik, sahhälle, förtryck osv.
Slutsats; lika bra nu som då, fast på ett annat sätt.

2009-12-31

En riktigt vacker och bra bok OCH film!

Molly L

2009-12-03

Om mod, list och uthållighet. Fantastisk!

Merete Madsen

2009-09-10

Skrämde livet av mina döttrar!

Madelene Helgesson

2009-08-18

Vem kunde tro att en berättelse om en bunt vildkaniner kunde vara så magisk och fängslande? Bokens känsla påminner mig mycket om den jag får när jag läser Tolkiens "Bilbo - en hobbits äventyr". Men Adams är Adams, såklart. Och den här boken är en riktig pärla.

Pia Kask

2009-06-25

En storslagen saga. Men filmen gick rätt in i hjärteroten och jag kan fortfarande inte höra bright eyes utan att få en klump i halsen...