Watchmen

Moore, Alan

| 1987

Stefan Eriksson

2015-01-27

Mngbottnad klassiker som kan lsas om och om igen!

Andreas Ruuth

2013-12-22

Originell, intelligent och bara fanatiskt bra!

Sutra Stevens

2012-09-26

Visst har den hr tidningen betydelse i serievrlden, men jag bedmer den inte efter det. Den r acceptabel och milt intressant.

Martin Fabian

2012-01-29

Fr att trovrdigt skildra/beskriva en gudalik varelse och en extremt intelligent persons tankegngar/handlingar s fodras det troligen att frfattaren sjlv r extremt intelligent. Detta uppvisar inte Moore i sin behandling av de strukturella elementen; genom att ha en Deux ex machina tillgnglig som beter sig obegripligt (orimligt?) frtar han spnningen i den annars goda, om n ondigt dystopiska historien.

Andreas Johansson

2011-12-01

Man kan nog dela in comic-eran i en tid fre Watchmen och en eftert.
Det r hpnadsvckande hur skarp frfattaren r som fr redan 20 r sedan insg vilka framtidens strsta problem kommer att bli och anvnder dessa i sin historia. Har ni inte sett filmen s fr er egen skull, ls boken frst! Eller enbart. Filmen nr inte upp till fotknlarna av bokens briljans. De har ven frstrt slutet och gjort om det i ett meningslst och fegt frsk att blidka massorna.

Per Englund

2011-10-19

Fimen hade ett mycket bttre slut.

Anna Renstrm

2011-03-26

Tl att lsas om och om igen..

Liza Bolin

2011-02-17

Jag r inte frtjust i graphic novels, har aldrig varit intresserad av det medieformatet fr att jag blir lite snurrig. MEN watchmen r ett utmrkt komplement till filmen som jag tycker r jttebra, historien fr djup och illustrationerna r otroligt vackra.
Jag uppskattade srskilt nmnandet av Burroughs cut-up-teknik, det var det frsta jag tnkte p nr det blir en metaserie. Filmens slut hade dock ett mer internationellt perspektiv och vinner slunda ver bokens, men i vrigt r det boken som vinner.

Jan Kjellin

2010-08-27

Gillar formen och berttelsen, men det blir lite fr mycket av det goda och jag orkar inte riktigt hela vgen.

Peter kerberg

2010-04-16

Filmen r vlgjord men lyckas knappt n upp till bokens anklar.

Madelene Helgesson

2009-11-06

Bara... bara s jdrans brilliant. Om man vill gra ett inhopp in i serievrlden r den hr en underbar brjan.

[bnw] Thomas Tholn

2009-10-06

Otroligt tight serie, med bildavskningar och liknande fr text inbakat verallt. Jkligt genomrabetad stilarbete, och vldigt genomarbetad historia ht. Stark fyra.