Watching You

Jewell, Lisa

Bestselling domestic suspense from the author of I Found You and Then She Was Gone, as what begins in an innocent crush develops into a dangerous infatuation. If you like Claire Mackintosh, you will LOVE Lisa Jewell!Joey Mullen is thirty-six and living in her twin brother's attic in Bristol?s exclusive Melville Heights with her much younger boyfriend. She's just returned to the UK after ten years partying hard abroad, and now she's having something of a mid-life crisis.Then one day she sees Tom Fitzwilliam - a handsome older man who lives two doors down and she?s surprised to feel a sharp attraction for him. As the weeks pass, this grows until an innocent crush has developed into a dangerous infatuation that begins to threaten her sanity.Six months later Tom's wife is found strangled to death in a school playing field, and Tom?s teenage son Freddie points the finger straight at Joey. Because...

A H

2021-07-23

Bra.

Helena Rasmusson

2019-07-28

Lyssnade på denna som ljudbok. Helt ok, men lite seg. Lågt tempo. Tyckte bättre om Jag fann dig!

Älskar Lisa Jewell. Har läst 15 av hennes 16 böcker (dvs alla som finns på svenska) och tycker verkligen om hennes nya ”stil”. Jämfört med Och sen var hon borta samt Jag fann dig, så är den här inte lika bra - men ändå bra. Spännande, lättläst, gripande.

Spännande, underhållande & fascinerande!

2019-05-28

Lisa Jewell har gett ut ett femtontal böcker, varav dom flesta finns översatta till svenska. Jag har bara läst en bok av henne tidigare, och det var hennes första bok i thrillergenren, Och sen var hon borta. Tidigare har hon tydligen skrivit spännande relationsromaner. Jag tyckte mycket om boken Och sen var hon borta, och länken går till min recension av den boken.

Och nu har jag alltså läst en andra bok av författaren, Varje steg du tar. Och jag tyckte den var nästan lika bra som den jag tidigare har läst.

Boken är mycket lättläst, lite klurig, spännande, gripande ibland, snabbläst, välskriven, har vändningar i sig, och är absolut inte förutsägbar.

Rekommenderas.

2019-05-14

Lisa Jewell fortsätter att lyckas. Både med spänningen och med själva storyn. Och allra bäst med personporträtten och relationerna mellan dem. En bladvändare.

Maria Jacobsson

2019-05-11

Lättläst och spännande. Jag gillar särskilt Jewells karaktärsbeskrivningar. Huvudpersonen Joey i boken, grannbarnet Freddie och rektorn Tom beskrivs särskilt skickligt i boken. Man förstår tidigt att någon kommer att dö, men det dröjer innan man förstår vem. Nästan alla i boken har haft anledning till att se just detta offer dö, så spänningen håller i sig ända till slutet.

En bok med en nervkittlande spänning som byggs upp under varje kapitel och en upplösning med en oväntad tvist.

villa-freja.se

2019-05-04

Jag har kommit att tycka mycket om Jewells böcker. Den här är inget undantag. Berättelsen är driven och spännande rakt igenom.