Warriors serie 2. Solnedgång

Hunter, Erin

Innan det kan råda frid kommer blod spilla blod och sjön färgas röd.Det förflutnas skuggor terroriserar skogen. Törnklo dras in i en jakt på blodig hämnd, och måste kämpa hårt för att förbli lojal mot sin klan. Ondskefulla krafter hotar klankatternas tillvaro och vissa krigare tvingas göra val som kommer att besegla deras öden och alla klaners öde. Den sjätte boken i Den nya profetian innehåller fler äventyr, intriger och spännande strider i klanernas episka värld. Hjältemod, vänskap, maktkamper och svek krigarkatternas hårda liv fascinerar läsare över hela världen. Warriors-serien har blivit en jättesuccé med över 20 miljoner sålda böcker.

potatis mos

2021-12-08

inte den bästa warriors boken jag har läst

4B_Tegelhagen

2021-11-30

ennu en bra bok från Erin hunter! Man lever sig 100% in i boken och den ör väldigt spänande

Therese Lindell

2021-11-24

Så bra bok!!!!!!!

4B_Tegelhagen

2021-11-10

Boken var helt fantastiskt bra och hade ett riktigt bra flyt. Man lever sig in i den och fastnar direkt. Det fanns många oväntade, men, bra inslag och jag rekomenderar den stark till alla.

Det här boken är VÄLDIGT, VÄLDIGT, VÄLDIGT bra! Jag rekommenderar den stort och den får 1000 av 10! Författaren (Erin Hunter) skriver på sett så att man lever sig in och har svårt att slita sig ifrån!

Boken var spännande. Warriors böcker är mina favoriter. Huvudpersonerna heter Törnklo, Ekorrhopp och Lövdamm.

Gustav 9 år:
Boken Den nya profetian Warriors solnedgång var bra. Jag tycker att man ska läsa denna bok men börja från början om du orkar så att du får alla detaljer. Jag har inte läst alla. Det händer så mycket saker i första serien som är bra att känna till i andra serien. Man kan läsa den utan att ha läst också men bättre att veta vad som hänt. Det är många klaner (fem stycken) och karaktärer att hålla reda på men i början av boken så skriver de om alla. Det är också en sammanfattning i början av boken men det är inte samma sak. Det ska komma en till serie efter denna. Det ser jag fram emot.

Boken är spännande och Törnklo (är en krigare och tillhör åskklanen) måste kämpa för att vara lojal mot sin klan. Det är en jakt på blodig hämnd. Mycket på grund av Tigerstjärna som tidigare gjorde ett misstag. Boken handlar om vänskap, att kämpa och att vara hjälte. Det är många strider i boken. De måste vara på sin vakt. Man behöver inte vara en kattälskare för att tycka om boken. Jag tycker att böckerna är snygga.