Walking Back to Happiness

Dillon, Lucy

| 2010

A charming and heartwarming relationship tale from the award winning author of A Hundred Pieces of Me.

2023-03-16

Det kändes som att jag bara hade läst om mörker och elände i evigheter så när nästa bok i kön också var nattsvart så kände jag att det fick vara nog. Jag behövde något ljust och upplyftande (med bara en liten gnutta svärta i). Lyckligtvis hittade jag Hundar, hus och hjärtats längtan i hyllan. Den kändes så rätt.

Nej, jag hade inte läst på baksidan vad den handlade om, men det hade inte spelat någon roll. Jag vet att Lucy Dillon skriver feelgood som passar mig och kände mig helt trygg i att allt skulle lösa sig. Här finns både sorg, glädje, kärlek, skratt och hundar. Massor av hundar. Och vardagligt. Kanske är det det som gör att jag kan relatera så lätt. Jag gillar verkligen tonen. Den är så brittisk.

Hundar, hus och hjärtats längtan är en jättefin skildring av sorg och hur konstigt det än kan låta så är den väldigt charmig och mysig, även om ämnet är tungt. Det känns liksom bra i hela kroppen. Historien är otroligt förutsägbar, men det var jag beredd på och förväntade mig inget annat. Ibland är en feelgood precis vad doktorn ordinerar och mitt humör steg flera grader.

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på min blogg https://bokslut.blogspot.com/2023/03/bok-hundar-hus-och-hjartats-langtan-av.html

Christina Nilsson

2018-07-27

Mysig feel good-bok från Lucy dillon

Mliibo

2017-05-11

Älskar verkligen feel good romaner och man försvinner verkligen in i dom. Och denna bok.... Den var verkligen en top tio på listan. Jag älskar hundar, kärlek och värme och denna bok har det bästa av det

Sofie Åberg

2016-12-19

härlig bok att bara plöja igenom med värme och mys från start till slut

Anette Björkman

2016-04-28

En söt feelgood bok med ett förväntat slut. Men böcker som denna är sköna att läsa för att rensa huvudet lite.

Sandra Gustafsson

2015-11-03

En varm berättelse om sorg, kärlek och vänskap.

Helena Rasmusson

2015-08-02

Söt historia om vänskap!

Kim M. Kimselius

2015-04-23

En sorglig inledning, som lyfter ju längre in i boken man kommer. Det var härligt att åter träffa personer från tidigare böcker.

En bok som ger både en varm och sorgsen känsla.

2015-01-23

Fin och hjärtvärmande. Vardag. Lyckligt slut som förväntas i denna genre. Lättläst.

Detta är del 2 i en serie och även denna bok var bra

Sara Eriksson

2014-07-27

Så bra bok! Hoppfull!

Emma

2014-07-09

En helt okej bok om hundar, småstad och kärlek. Den är lik förra boken och det är mycket vardag i dem, jag tror det är det som gör dem lite trevliga! Men de berör mig inte alls och de handlar ändå om ämnen som borde kunna beröra, men det känns som att man bara hamnar på ytan på något sätt.. Läsvärd som tidsfördriv.

Maritha .

2014-06-20

Jovisst, gulligt, lättläst och lite förutsägbart. Men det är ju just så den här typen av bok ska vara. Välskriven och engagerande, passar perfekt för lata semesterdagar!

Linda Otterborg

2014-04-08

mysig, ganska enkel bok. Läsvärd nerkurad i soffan när inte så mycket krävs av en.

Bra och lättläst chiclit! Kommer nog läsa mer av Lucy Dillon.

Irene Malmeling

2013-10-11

Lättsmält, söt o gullig! Passar mycket bra som rekreationslitteratur när man är lite trött efter en lå

Catrin ....

2013-08-28

Något förutsägbar och lite väl gullig ibland. Men fångas ändå av denna mysiga bok. En måbra bok med livets uppochner svängar. Skön läsning på stranden eller semestern.

Maria Jönsson

2013-08-21

Kan trots att den är förutsägbar inte låta bli att charmas av denna bok som får mig att må bra!

Lisette Bergh

2013-05-09

Hade önskat att personerna från förra boken fått lite mer plats i denna story, men återigen en varm och trevlig berättelse.

Margareta Eriksson

2013-05-07

En mycket bra bok om relationer och det svåra i livet samt hundar, hus och engelsk natur

Jenny Jansson

2013-03-28

Älskar feelgood romaner, sorg kärlek och hund mys!!

Amanda Larsson

2013-03-09

Mycket härlig bok!

Elin Folkesson

2013-02-08

Lättsam och underhållande om hundar, kärlek och sorg.

Anna Andersson

2013-01-14

En riktig bra feelgood bok! Bör läsas.

Maria B Hansson

2013-01-12

När jag fick boken trodde jag inte att jag skulle gilla den - men det gjorde jag. Det var länge sedan jag blev så berörd av några levnadsöden faktiskt. Vackert och vardagsnära om sorg, kärlek, snedsteg, livet, barn, hundar i en enda röra. Lucy Dillon (eller hennes översättare) skriver så att jag är DÄR. Jag ser Juliets renoveringskåk, hennes grannars stök och parken hon rastar hundar i. Jag känner med henne och hennes syster. Småputtrigt, vardagligt och alldeles underbart.

Heidi T

2012-07-08

Söt historia, gick snabbt att läsa, men säkert också snabbt att glömma!

Linnea Lofjärd

2012-06-15

Helt klart läsvärd, och jag tyckte den var bättre än den förra.

Pia Stendahl

2012-05-16

Jag blev hel väldigt förtjust i Lucy Dillons förra bok, Ensamma hjärtan och hemlösa hunder. Därför blev jag eld och lågor när jag såg att hon kommit ut med en ny bok. Båda böckerna är hör verkligen hemma i feel-good kategorin. Jag ler för mig själv och blir varm inombords när jag lyssnar. Behagligare verklighetsflykt får man leta efter.

Lucy Dillon beskriver vardagen på ett realistiskt och mycket levande sätt. Författaren blandar vardagens guldkorn med livets motgångar.

Miljöbeskrivningarna är så pass väl förmedlade att jag nästan känner att jag är på plats.

Jag ville verkligen inte att boken skulle ta slut. Den skulle gärna få fortsätta hur länge som helst eftersom jag trivs i den miljö dit Lucy Dillon tar mig.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Zandra Sahlin

2012-04-07

Helt klart en favoritförfattare som skapar böcker man inte kan lägga ifrån sig, redan från början kopplas man fast och sedan rinner det på i alldeles för hastigt tempo, man kan ju inte sluta läsa!

Ethel Åslund

2012-03-22

Jag hade aldrig läst den här boken om jag inte råkat vinna den här på Boktipset. Och jag hade garanterat inte läst färdigt den. Två systrar, den ena änka, den andra med problem i sitt äktenskap. Tiden går, det händer inte så mycket (hundpromenader) och det är ganska tråkigt på vägen. Fullständigt förutsägbar.

Therese G

2012-03-17

Småputtrigt, men jag gillar det!

Marit Edèn

2012-03-06

Tråkig, tjatig. Knappt läsvärld.

Michaela Schuller

2012-02-27

Den ger mig precis det som förväntas : sorg, kärlek och ett lyckligt slut. Bra bok.

Annicka Olsson

2012-02-25

Just så här ska en riktigt bra feel-good roman vara.Läs och njut!!

Annicka Olsson

2012-02-25

Just så här ska en riktigt bra feel-good roman vara.Läs och njut!!