Världen utan dig

Santopolo, Jill

| 2017

Lucy och Gabe blir hejdlöst förälskade när de möts för första gången, den 11 september 2001. Efter terrorattacken bestämmer de sig båda för att inte kasta bort sina liv. Det som följer är en resa som för dem samman och sliter dem isär om och om igen under åren. När Gabe blir fotograf i Mellanöstern gör Lucy karriär, bildar familj och skapar sig ett liv i New York. Världen utan dig är en roman om kärlek, drömmar, begär, svartsjuka, svek och försoning. Om vad vi är villiga att offra för kärlek och om hur långt vi kan gå för att följa våra drömmar.

Katarina Sjöö

2021-01-11

Riktigt riktig risig.

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Alldeles för sorglig och poänglös handling för min smak.

Angela

2020-04-18

Fantastisk men hjärtskärande.

Julia Grahn

2020-04-04

Älskar den

Josefin

2020-02-15

Inget för mig tyvärr. Kände aldrig det sorgliga med berättelsen, utan blev mest irriterad på huvudpersonerna. Det var skönt när det var över och jag kunde börja läsa något annat istället.

2019-10-06

Vacker och gripande kring stark kärlek som varar på distans genom svåra utmaningar. De bästa bitarna var skildringarna av Lucys och Gabes tid tillsammans - de kändes väldigt levande. Även den sorgsna undertonen från start. Skönt med korta kapitel som gör att jag läser i rasande fart.

Mia Mellbin

2019-07-21

Feel good och feel bad på samma gång. Älskar att berättelsen är skriven i kronologisk ordning. Jag vill bara vidare och vidare. Känner mig aldrig avbruten av att historien hoppar. Nu älskar jag att gråta men men för den som inte gör det är det inte säkert att det är samma njutning.

Lilla EM

2019-02-07

Inga förväntningar men fy bubblan - texten satt som en kniv i hjärtat stundtals. Den omöjliga kärleken i ett vardagligt och högst igenkännligt porträtt. Magnifikt!

Bokdjungeln

2018-08-15

Korta kapitel - I love it. Sättet boken är skriven på påminner mig om en annan författare, Kim Echlin och boken Den försvunne. En bok som jag också älskar. Den här boken är skriven i ett lagom tempo. Saker händer inte för fort,man hinner reflektera, och framförallt, man hinner bli fast! Man önskar få veta vad som ska hända mellan Lucy och Gabe, ska de få varandra tillslut?! En vacker bok om en kärlek som är så stark att den aldrig helt försvinner.

Sabina Wangenfors

2017-10-13

Wow, vilken kärlekshistoria!

Bokmalin

2017-08-13

Livet består av relationer. Vissa spelar en stor roll för stunden men glöms bort när tiden är inne. När kärleken är slut. När vänskapen går vidare. Sen finns det relationerna som tar sig ett djupare uttryck. Som sätter sig i alla sinnen. Som skapar en fysisk reaktion när du påminns om dem. Där minnena består trots att åren går. När dofter och låtar får magen att dansa samba. När ord och löften passerar i revy, om och om igen. När avskedsbeslut tas och kärlekens låga slocknar, men glöden aldrig dör. Om en sådan relation handlar Världen utan dig. En bok som berör på djupet och får en att känna. Och tänka - tänk om? ❤️