Vårdcentralen

Kampås, Ingrid

Mia arbetar som sköterska på en vårdcentral i Barrby. Arbetet är stressigt och krävande, men hon trivs ändå rätt bra. Nattens pass börjar dock inte så bra, hennes femåriga son har varit sjuk och till råga på allt lyckas hon reta upp den enda distriktsläkaren i tjänst. Men den här dagen kommer allt att förändras. En av hennes patienter dör plötsligt. Mia tycker det är underligt, hon pratade ju precis med honom, då var han ju okej? Eller? För att komma till botten med patientens plötsliga död åker hon ut till dödsboet, och med sig får hon den unga, stiliga Mogens som snart visar sig vara en aspirant på hennes ensamma hjärta. Om det är något Mia just nu behöver så är det en axel att gråta emot ... Ingrid Kampås är en svensk författare av romaner och deckare. Hon skriver gärna historiska romaner.

2019-10-05

💜💜💜

villa-freja.se

2019-06-28

En mysig kortroman om kärlek och mysterier.

2019-06-03

Varm, lättsam, välskriven kort roman med spänningsinslag av Ingrid Kampås. Jag har läst ett flertal böcker av henne och kan idag glatt konstatera att hon utan tvekan är en av mina favoritförfattare. Just kriminalromanerna som oftast är fyllda med vardagsproblematik i ett mindre samhälle, tycker jag särskilt bra om. Precis som så många andra av hennes böcker utspelar sig även denna kortroman på en vårdcentral med dess vardagsproblem och arbete. Döden kommer också på besök i boken och kärleken. Jag tyckte det var en trevlig kortroman att lyssna på under en dag med tvätt och byte av sängkläder och jag kan riktigt varmt rekommendera hennes böcker!
Dessutom i en väldigt bra uppläsning av en för mig totalt ny uppläsare, Nina Pressing!
Slutbetyg, en stark 4:a!