Vårdcentralen

Kampås, Ingrid

Mia arbetar som sköterska på en vårdcentral i Barrby. Arbetet är stressigt och krävande, men hon trivs ändå rätt bra. Den här natten har hon dock inte sovit så bra, eftersom hennes lilla fem år gamla son hostat hela natten. Och till råga på allt råkar hon reta upp Göran, den enda distriktsläkaren i tjänst. Men den här dagen kommer allt att förändras. Efter att ha fått ett samtal om att en patient dött måste hon fatta en rad beslut. Och den unga, stiliga kollegan hon åker ut med till dödsboet visar sig snart vara en aspirant på hennes ensamma hjärta. Om det är något Mia just nu behöver så är det nog en axel att gråta emot ... Ingrid Kampås är en svensk författare av romaner och deckare. Hon skriver gärna historiska romaner.

2019-10-05

💜💜💜

villa-freja.se

2019-06-28

En mysig kortroman om kärlek och mysterier.

2019-06-03

Varm, lättsam, välskriven kort roman med spänningsinslag av Ingrid Kampås. Jag har läst ett flertal böcker av henne och kan idag glatt konstatera att hon utan tvekan är en av mina favoritförfattare. Just kriminalromanerna som oftast är fyllda med vardagsproblematik i ett mindre samhälle, tycker jag särskilt bra om. Precis som så många andra av hennes böcker utspelar sig även denna kortroman på en vårdcentral med dess vardagsproblem och arbete. Döden kommer också på besök i boken och kärleken. Jag tyckte det var en trevlig kortroman att lyssna på under en dag med tvätt och byte av sängkläder och jag kan riktigt varmt rekommendera hennes böcker!
Dessutom i en väldigt bra uppläsning av en för mig totalt ny uppläsare, Nina Pressing!
Slutbetyg, en stark 4:a!