Vår fantastiska trädkoja med 78 våningar. Filmpremiären

Griffiths, Andy

| 2017

Häng med på äventyr i Andy och Terrys fantastiska trädkoja med 78 våningar!I den sjätte boken kommer ett filmteam som ska göra en film om Andy och Terrys liv i trädkojan. Filmteamet gillar Terry men tycker att Andy är alldeles för tråkig och ersätter honom med Mel Gibbon, en apa. Och det har Andy såklart svårt att acceptera ...Med sin gränslösa fantasi och pricksäkra tilltal har böckerna om trädkojan har nått stora framgångar världen över.Andy Griffiths och Terry Denton kommer från Australien och har gjort böcker tillsammans i över 20 år. Böckerna om trädkojan har belönats med massor av priser, och är översatta till ett stort antal språk."Tramsiga i ordets bästa bemärkelse. Dom är roliga och absurda och väldigt lättlästa." Åsa Larsson i Malou efter tio

4A, Almunge skola

2021-12-17

Den är bra roliga och annorlunda.

Den var tråkig

Den var tråkig

Rolig ganska lätt läst. Det handlar om att en film en ska filmas in i Trädkojan. Men det är Terry som är huvud karaktären. Andy är ersatt av en Gibbon.

En helt galen bok som utspelar sig i ett helt galet träd som är jätte rolig!

Therese Lindell

2021-10-21

Spännande och rolig men ibland lite läskig.

Den här boken handlar om Andy och Terry. Det är Andy som skriver texten och Terry som ritar bilderna. Dom bor i en 78 vånings trädkoja! I den här boken blir Terry och Andy- tror han. Regissören säger att man inte behöver en berättare.

lätläst och rolig bok det handlar om att det kommer en filmare och ska filma hella trädkojan

Boken var bra.Den var rolig.Och det var bra bilder i den.Den handlade om tre personer som heter Andy,Terry och Jill.

den är rolig och den har många sidor och visa sidor har inte lika många text typ två meningar den är bra och jag är nöjd av den här meste verket.

Den handlar om Andy och Terry som har byggt ut sin trädkoja och nu är det dags för filmpremiär.

För mesta delen var den rolig.

4B_Tegelhagen

2021-09-21

Den handlar om Andy och Terry som bor i en trädkoja den är rolig spännande berättelse där dem försöker göra en film om sin trädkoja men dem blir härmade av kossor KO KOJAN THE MOOVIE

Den handlade om nästan alla 78 våningar.
Andy gjorde massor av klonar av sig själv och det blev Andy röra.

Järnåkraskolan 4a

2021-09-17

Jag gillar denna och alla de andra böcker jag gillar de inte är så allvarliga med lite fantasi. De roliga men lite lite text/lykke 10år