Voyages de Gulliver

Swift, Jonathan

| 2013

Voyages de Gulliver / par J. Swift]; orne de gravures coloriees par A. LindenDate de l'edition originale: 1876Ce livre est la reproduction fidele d'une oeuvre publiee avant 1920 et fait partie d'une collection de livres reimprimes a la demande editee par Hachette Livre, dans le cadre d'un partenariat avec la Bibliotheque nationale de France, offrant l'opportunite d'acceder a des ouvrages anciens et souvent rares issus des fonds patrimoniaux de la BnF.Les oeuvres faisant partie de cette collection ont ete numerisees par la BnF et sont presentes sur Gallica, sa bibliotheque numerique.En entreprenant de redonner vie a ces ouvrages au travers d'une collection de livres reimprimes a la demande, nous leur donnons la possibilite de rencontrer un public elargi et participons a la transmission de connaissances et de savoirs parfois difficilement accessibles.Nous avons cherche a concilier la reproduction...

Benjamin Elfors

2016-01-12

Det kan inte bli annat än lägsta betyg när allt man önskar är att den ska ta slut. Oerhört repetitiv.

Sanna Carlborg

2014-02-10

Kurslitteratur. En seg historia, denna bok. Intressant av historiska skäl. Ur ett samhällskritiskt perspektiv känns den inte så up to date, förutom den sista delen om yahooerna. Förlöjligandet av vetenskap i stycket om Laputa tycker jag är mindre charmigt.

Lars Andersson

2011-05-22

En förhållandevis spännande historia, med en stark symbolisk betydelse.

Emiam

2010-09-22

- OBS: pass upp! det finns många versioner av denna bok, längre/kortare, mer och mindre utförliga! Man tror man läst "den klassikern" men så finns det mer och utförligare.
Se t ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Gulliver%27s_Travels
- OBS: heter ibland även "Gullivers underbara resor"!

Denna klassiker nämndes också i en av Erich von Dänikens böcker i mitten på 1900-talet och sades ha stor betydelse i ett avsnitt, där Swift påstods ha kommit med kunskaper/fakta om framtiden som bara en siare hade kunnat förutse.

Härlig bok för övrigt!

Lennart Carlsson

2010-03-17

Längesedan jag läst de böcker jag nu senast lagt in här, liksom denna bok. De senaste dagarna gått igenom min bokhylla + egen lista i datorn för lästa böcker. Det är ganska många böcker jag fortfarande inte hittar här på Boktipset!

Miss Lee

2010-01-08