I denna stilla natt

Jungstedt, Mari

| 2004

Carina B

2021-07-23

Bra story och perfekt läsning på semestern på Gotland och Visby. Lättläst och spännande i perioder.

2021-05-20

Gillar hennes stil. Perfekt semesterbok, lämnar lite frågetecken efter sig dock men läsvärd. 3,5.

2020-10-21

Ett snäpp bättre än första boken i serien. Lite bättre karaktärsbeskrivningar. Jag retar mig dock på uppenbara brister som när DNA finns och man inte testar det på misstänkta personer. Kan ju bero på att då går det inte att göra slutet på det sätt som gjorts. Känns lite ologiskt men återigen en bok som går bra att strölyssna på när man gör något annat. Kräver inte någon större hjärnkapacitet eller koncentration. Betyg 2,5

Anne Hansson

2020-05-29

Synd att man inte börja läsa hennes böcker från början , detta är ju nr 2 i hennes serie, mycket välskriven och lättläst precis som alla hennes andra böcker. Jag ser verkligen fram i mot att läsa de andra som jag inte läst. Hon är en mycket duktig författare.

Christina Nilsson

2018-03-18

Banal och fattig men skön semesterläsning

Anna Hedstrand

2015-06-29

Gillar författarens böcker, denna är bra

Sussie S

2015-04-24

Storyn var bra men som så ofta med Jungstedt så känns språket och beskrivningen av platser och karraktärer lite fattigt...

Therese Östman

2014-06-19

Mycket bra deckare. Betyg: 5

Ellinor Karlberg

2014-01-06

Småtrevlig deckare

2013-10-12

Dussindeckare, men ändå en av Mari Jungstedts bättre deckare. Helt okej intrig. Väldigt fin uppläsning av Thomas Hanzon!

Louise Olsson

2013-07-19

Väldigt bra!

Josefine Sederholm

2013-04-09

Bra bok

Carina B

2012-12-16

Maris andra bok om kommissarie Knutas. Underhållande, mycket lättläst bok som uppfyller sitt syfte men mest spännande i slutet. Dock var ettan bättre.

annika åberg

2012-10-22

Lättläst och mkt bra bok

Carina Svensson

Anette Marcusson

2011-03-15

Elin Stenblom

2011-02-20

En deckardrottning som kombinerar ett härligt språk med bra storys.

Karin Löfstrand

2010-08-10

Semestern 2010: Nja, inte riktigt min typ av kriminalroman. Lättsmält och för platta personligheter. Lämnar inga bestående intryck.

2010-07-31

Bra! Kommer fortsätta att läsa/höra Jungstedt.

2010-06-06

Jag gillar verkligen Mari Jungstedt. Hon skriver utan krusiduller och handlingen går snabbt framåt. I slutet av den här boken kanske lite för snabbt, jag fick intrycket att hon bara ville att det skulle ta slut.

Trots att jag listade ut vem mördaren var ganska tidigt, så höll spänningen ända till slutet. Det är ju inte resans mål som är det viktiga, utan vägen dit.

Elisabeth E

2010-02-09

Jag blev positivt överraskad av den här. Trodde faktiskt inte att den skulle vara så bra som den faktiskt var. Den kanske föll lite mot slutet, som om Jungstedt fått bråttom med att få klart den. Annars väldigt spännande rakt igenom.

Marie Carlsson

2009-09-11

Jag gillar hennes sätt att skriva och alla relationer. Det är mer relationerna mellan huvudpersonerna som är intressanta än morden.

Karin Karlsson

2009-07-10

Perfekt deckare!

Johanna Falkered

2009-07-01

Lättlästa deckare med den sympatiske polisen Knutas, det gillar vi.