Volvo lastvagnar

Loe, Erlend

| 2005

Volvo lastvagnar tar vid dr frra rets Loe-roman Doppler slutade. Andreas Doppler har tillsammans med sonen Gregus och lgkalven Bongo gtt genom de vrmlndska skogarna och hamnat hos den haschrkande Maj-Britt. Hon ligger i fejd med godsgaren von Boring som hon bussar Andreas p, vilket inte br sig bttre n att Doppler ven blir vn med godsgaren. Under tiden har bde Gregus och Bongo, som upplever att Doppler vergivit sitt korstg mot duktigheten, dragit sin vg. Volvo lastvagnar visar en Erlend Loe p bsta skrivhumr. Infallen r mnga och lsaren r helt i hnderna p den galna berttaren. Det vimlar av roliga fotnoter, referenser och sidospr.

Cissi

2020-12-15

Den hr boken var mycket mrklig, rolig, annorlunda skriven och ganska underhllande. Det r en fristende uppfljare men jag fr en knsla av att jag hade gillat den mer om jag hade lst frsta boken innan. Karaktrerna r ltta att tycka om och slutet var bde det bsta och smsta med boken.

2016-12-24

Frra sommaren lste jag frsta delen om Andreas Doppler och var vl inte direkt verfrtjust. Doppler var inte speciellt ltt att tycka om dr. Nu var det ju s att jag kpte bda bckerna nstan samtidigt och jag r vl av uppfattningen att alla frtjnar en andra chans. S det var ju bara att lsa ven denna. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2016/12/volvo-lastvagnar-av-erlend-loe.html

Merja A

2013-07-18

Fick egentligen ingen behllning av att lsa boken, den fungerade som tidsfrdriv.
Boken var inte s rolig som jag trodde att den skulle vara. Hade nog fr hga frvntningar.

Tommy -

2012-12-04

Fristende uppfljare till Doppler. Lyckas inte alls med det - det saknas intressant intrig och intressanta huvudpersoner.

Blev besviken eftersom den inte alls var en uppfljare till Doppler, handlade inte lngre om honom. Men sjlva boken var kul!

Johan Forslund

2011-06-29

Strcklste hela boken p en eller tv timmar. Inte lika bra som Doppler, en mer "vanlig" historia om man kan kalla ngon av Erlends bcker vanliga. Den blev bttre mot slutet i alla fall.