Volvo i våra hjärtan

Jönsson, Sten

| 2011

Flag from sv

0


Att vara nationalklenod är inte lätt, dessutom är det otidsenligt. Den globala krisen inom bilindustrin, och Volvos olika ?affärer?, har lett till att Volvo måste tänka om, tänka nytt och förändras för att överleva. Författarna till den här boken diskuterar Volvos utveckling och dess identitetskris från olika synvinklar. Volvo har under lång tid varit bärare av vad vi ser som svenskt (eller skandinaviskt) management: respekt för individen förenat med engagerat lagarbete, stor lojalitet mot ledare som trovärdigt arbetar för företagets bästa, förmåga att skapa lösningar genom samarbete. Hur ska Volvo agera i framtiden? Vilka heliga kor måste slaktas? För alla med Volvo i sina hjärtan är det dags att diskutera vad som är viktigt och värdefullt att bevara. Om författarna Sten Jönsson är professor emeritus i företagsekonomi, särskilt Scandinavian Management, vid Gothenburg Research Institute...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok