Välkommen till Flanagans

Hellberg, Åsa

Ny romanserie med drama, kärlek och intriger. På hotell Flanagans i London kan allt hända. Här möts 1960-talets jetset, aristokrater och affärsmän, och att inte få en inbjudan till Lindas Lansings mytomspunna fester är en katastrof. Men Linda är i grund och botten en främmande fågel i denna värld. Hon är från början en enkel flicka från Fjällbacka, och hennes intrigerande kusiner anser att hon borde sälja hotellet till dem och återvända till Sverige. Trots att många år har gått sedan Linda ärvde Flanagans är hon fortfarande inte accepterad, och nu tvingas hon än en gång kämpa mot sina fiender för att behålla faderns livsverk. Linda är beredd att strida för Flanagans, men undrar plötsligt om det är värt uppoffringarna. Är hon verkligen lycklig??Det finns vissa böcker man bara sugs in i direkt. Åsa Hellbergs Välkommen till Flanagans är en sådan bok. Längtar så efter nästa del!!?...

Fantastisk, underhållande & välskriven!

Den här boken gillade jag! Jag gillade verkligen allt med den! Vi hamnar på hotell Flanagans på 1960-talet där vi möter Linda som ärvt hotellet efter sin far. Hon har kämpat hårt för att nå dit hon är och de hon kämpar mest mot är sina egna kusiner. Nu måste hon gå sitt livs match för att rädda sig själv och sitt hotell.

Den här boken har kärlek, svek, längtan, vänskap, ja den har allt. Det är en fängslande berättelse som spelas upp framför mina ögon. Boken är svår att släppa och Åsa har verkligen lyckats skapa en miljö och karaktärer man antingen tycker om eller avskyr. Det är en fröjd att läsa och att dras in i berättelsen om hotell Flanagans. Jag tycker även att Åsa lyckas med det tidstypiska för tiden. Kvinnornas kamp för att få rätten till olika saker.

Boken är lätt att läsa och lätt att ta till sig. Det enda negativa, boken tog slut för fort! När får vi checka in på hotell Flanagans igen?!

2019-12-04

Betyg: 4,5 av 5.

Jag tror att jag har läst allt som Åsa Hellberg har skrivit och givit ut. Dom tolv böckerna är, en ungdomsroman, tre kortromaner, och åtta romaner, varav fyra stycken i Sonja-serien och fyra fristående. Och jag har tyckt om alla hennes tidigare böcker.

Nu har jag läst hennes senaste bok, Välkommen till Flanagan, som är den första boken i en planerad serie. Och jag tycker helt klart att det är författarens hittills bästa bok.

Boken utspelar sig i London 1960 men också med tillbakablickar till 1949, och till Fjällbacka.

Jag tyckte riktigt mycket om boken, som utspelar sig på ett hotell. Och det var väldigt trevligt att få följa dom olika anställda på hotellet.

Boken är välskriven och engagerande. Och jag ser redan fram emot nästa bok i den planerande serien.

villa-freja.se

2019-10-12

Jag har läst nästan alla av Hellbergs tidigare böcker. Det här var en ny bekantskap med ett nytt djup som jag inte riktigt känner igen sedan tidigare. Då har böckerna varit mer lättsamma feel-goodromaner som jag tyckt mycket om. Den här berättelsen krävde mer av mig som läsare och jag ser stor potential i den här planerade serien.

Pia Gummesson

2019-10-06

Nu har jag befunnit på Hotellet Flanagans några dagar,och jag har älskat hela boken.Fantastisk författare och längtar till nästa bok.

2019-09-23

Välkommen till Flanagans är den första delen i serien om hotellet Flanagans i London. Hotellet drivs av Linda, som ärvde det efter sin fars bortgång. Det är tufft att vara kvinna och driva hotell under 50- och 60-talet i männens värld. Fördomar om arbetande kvinnor och ett stort motstånd möts Linda av dagligen i sitt arbete. Inte blir det bättre av att hennes kusiner Laurence och Sebastian ideligen sätter käppar i hjulet för Linda.
Jag har läst i princip allt som författaren skrivit och gillar hennes sätt att skildra intressanta och starka kvinnliga karaktärer. Jag gillar den här med! Det är glamour, hårt arbete, kärlek, sex och intriger, allt snyggt förpackat i en tilltalande och intressant berättelse. Jag sugs in i Lindas liv direkt och den mysiga hotellmiljön. Alla miljöer är målande beskrivna och det är lätt att se allt framför mig. Jag vill åka och bo på Flanagans direkt! Jag gillar att Linda är en stark kvinna som även kan visa sig vara svag och att hon ser alla, inte bara de lite finare folken. Linda känns mänsklig och genuin och jag känner genast för henne och vill att allt ska gå bra. Det är underbart att svepas med i denna berättelse och under tiden glömmer jag både tid och rum. Välkommen till Flanagans är ren underhållning från pärm till pärm!

Detta är en ny romanserie av Åsa Hellberg. Detta är en feelgood med extre allt, enligt mig helt underbar. Den innehåller intriger, vänskap, kärlek, sex, glamour och starka kvinnoporträtt. En bok som jag sögs in i direkt och jag ville inte att den skulle ta slut. Ser verkligen fram emot fortsättningen. En feelgood när den är som bäst.