Välkommen till Evigheten

Lykke Andersen ? redaktör, författarhustru, tonårsmamma och, enligt omgivningen, inte ett spår våldsam ? står anklagad för mord.Vad har hänt på familjens idylliska gård? Har det att göra med det som skedde där åtta år tidigare? Och varför vägrar Lykke att tala med någon annan än kriminalkommissarie Manfred Olsson?"Välkommen till Evigheten" är ett modernt ödesdrama och en hyllning till det mest klassiska av deckarteman: mysteriet med det slutna rummet. Vem äger sanningen? Och är det skillnad på att göra rätt och att göra det rätta?

Helena Rasmusson

2023-09-09

Som vanligt mycket bra av Camilla Grebe! En av mina favorit författare! En stark fyra!👍🏼

Monica Bäckelin

2022-04-08

Spännande, intressant och välskriven. En riktigt bra bladvändare som jag sträckläste, betyg 4,5

Tarja Ahlgrén

2022-03-17

I centrum en förälders omedelbara, orubbliga instinkt att skydda sin egen avkomma. Där bredvid den klassiska broderskärleken, hatet och avunden, Kain och Abel. Byggstenarna är gamla och välbekanta men Grebe lyckas skapa spänning som inte faller i förutsägbarhetens fällor.

2022-03-17

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Camilla Grebe tillhör verkligen en av mina absoluta favoritförfattare. Jag har läst allt som hon tidigare har gett ut, både böckerna som hon har skrivit med andra, (åtta stycken), och böckerna som hon har skrivit ensam, (fem stycken). Jag har tyckt mycket om dom alla, men allra mest har jag tyckt om dom böckerna som hon har skrivit ensam, i den här bokserien, som kallas Flickorna och mörkret. Böckerna i serien är helt fristående från varandra. Den här boken var inget undantag från tidigare böcker, för den var precis lika bra som dom andra i serien. Välkommen till Evigheten är mycket välskriven, berörande, lättläst, spännande, inte helt förutsägbar, gripande, och väldigt, väldigt bra. Kan absolut rekommendera boken till alla, och även alla tidigare böckerna förstås.