Vittne till mord

Roberts, Nora

| 2012

Nora Roberts 200:e roman! Elizabeth är snart sjutton år och dotter till en mycket framgångsrik men också kontrollerande mor. En natt smiter hon iväg med en kompis till en nattklubb och låter en främmande mans förföriska ryska accent lura henne till ett lyxigt hus på Lake Shore Drive i Chicago. Det som sedan händer förändrar hennes liv för alltid. Femton år senare, bor en kvinna som kallar sig Abigail Lowery i utkanten av en liten stad i Arkansas. Hon är en frilansande programmerare som designar sofistikerade säkerhetssystem. För att skydda sig själv har hon en våldsam hund och ett urval avancerade skjutvapen. Hennes logiska sinne, hennes hemlighetsfulla natur, och hennes oromantiska synpunkter lämna polischefen Gleason fascinerad, men också frustrerad. Han misstänker att Abigail behöver skydd från något, och att hennes utarbetade försvar döljer en historia som måste avslöjas. Men...

Ida Bogevik

2019-03-31

Anette Tunius

2013-07-18

Lite smågullig historia trots ond bråd död. Bra språk.

2013-07-03

Denna bok var bra tycker jag den var precis så som en Roberts bok bara ska va =)

Elin Nilsson

2013-06-06

Hade gjort sig som action/thrillerfilm men ingen större läsupplevelse.

Heidi T

2013-05-01

Nora Roberts böcker är alltid spännande, men denna bok kändes som ett hopplock av tidigare böcker!

Mari J

2013-02-05

De senaste åren tycker jag att Nora Roberts har kommit med den ena besvikelsen efter den andra så jag hade inga stora förhoppningar på "The Witness", men ack vad jag bedrog mig. Roberts är tillbaka i gammal god anda. Underhållande sträckläsning.

2013-01-08

Nora Roberts är 62 år gammal, och den här boken är hennes bok nummer 200!

Jag har läst några böcker av Nora Roberts tidigare, men jag kommer inte ihåg när och inte heller vilka böcker. Det var i alla fall före 2006 som jag läste dom, för det var det året som jag började att föra statistik över mina lästa böcker.

Vad jag minns så tyckte jag inte särskilt mycket om böckerna. Tyckte dom var lite väl naiva och förutsägbara, och nästan lite larviga ibland.

Nu fick jag Nora Roberts tvåhundrade bok, ”Vittne till mord”, som ett recensionsexemplar av Albert Bonniers Förlag.

Och jag måste ju faktiskt säga att jag blev glatt överraskad av boken!

För jag tyckte att boken var riktigt bra! Och kan absolut rekommendera den!

( Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )