Viskskrik

I Viskskrik fngar frfattaren med ett stort mod och en unik sprkknsla utsattheten hos en flicka och ung kvinna som krver upprttelse i sin lngtan efter trygghet och krlek.Alice vet att hon r ddens om hon rr pappas grogglas och nr hon en dag lnar dem i smyg, fr att dricka Coca-cola tillsammans med Pernilla i portuppgngen, krossas tv av glasen.Skulden blir svr att bra - ven om den inte r hennes - och straffet leder till desdigra konsekvenser.Genom romanen Viskskrik - som utmrker sig litterrt p flera plan - kvalificerar sig Kristina Emanuelsson till en av vr tids mest lovande frfattardebutanter!

Alice lnar sin pappas grogglas i smyg och dricker Coca-Cola i dem med Pernilla, nr tv av glasen krossas. Hon knner stor skuld i det fast den inte r hennes och straffet leder till desdigra konsekvenser.
Det r en mycket stark och gripande debutroman! Sprket r rakt p och har en egen ton. Handlingen berr och jag lider med Alice som inte har det ltt med sina frldrar. Hon tvingas vara vuxen och stark tidigt. Texten flyter s fint, fast den vxlar mellan d- och nutid r den ltt att flja. En vlskriven bok som ger mersmak!

Eva Karlsson

2017-02-13

Unik. Vackert. Eget sprk. Nstan som poesi som bddar in handlingen dr vi fr flja Alice. Rekommenderas.

Lotta Mattsson

2017-02-12

En bok som berr!

Monica Stenstrm

2017-02-08

En fngslande berttelse med vackert och mlande sprk. Upplevelserna och knslorna som flickan Alice erfar fastnar i hjrtat. Vill plocka upp henne i famnen och hlla om henne. En viktig bok som br lyftas!

Fantastisk och stark, med sprakande sprk!