Viskande skuggor

Journalisten Paul Leibovitz lever ensam i sitt hus på en liten ö utanför Hongkong. Isoleringen är frivillig, han sörjer sin döde son och vill behålla sina minnen av honom så rena som möjligt. Under en pilgrimsvandring möter han en amerikanska, Elisabeth Owens, vars 30-årige son försvunnit ? och i värsta fall mördats ? under en affärsresa i Kina. Paul bestämmer sig för att hjälpa Elizabeth att lösa mysteriet. Han kontaktar Zhang, en vän inom säkerhetspolisen, och tillsammans börjar de följa spåren som leder dem allt längre in i Kinas undre värld, en värld som befolkas av människor som inte väjer för någonting.Viskande skuggor är både en spännande thriller och en engagerande kärlekshistoria. Det är första delen i en serie som utspelar sig i dagens Kina, en fascinerande miljö som succéförfattaren Jan-Philipp Sendker känner väl efter många år som korrespondent i Asien.

Jenny Kyllergård

2019-01-14

Intressant om HongKong

M E

2019-01-06

Skriver med en skicklighet som få författare bemästrar.

Lotte Rex

2018-08-13

Jag håller inte med om att språket är stämningsfullt och mediativt, som det står på omslaget, utan tycker att det är ganska platt och utan skönhetsupplevelser. Innehållet känns sökt och jag blir inte engagerad i huvudpersonernas öden eller gripen av berättarstilen. Gav upp efter 100 sidor.

Alexandra Coard

2018-06-24

Gav upp efter drygt hundra sidor eftersom det inte fanns något intressant att hämta i boken på något plan.

Alexandra Coard

2018-06-24

Ann Simonsson

2017-06-02

Ingen bok som jag kommer att minnas.

Anders Good

2017-03-28