Vinterbröllop

MORGAN, SARAH

I den vita vinteridyllen Aspen stundar snart bröllopet alla väntat på. Det är Maggies och Nicks yngsta dotter Rosie som ska stå brud, och det finns inte något de sett fram emot så mycket. Vad ingen vet är att de själva är mitt i en skilsmässa - och det sista de önskar är att behöva låtsas vara lyckliga inför alla.Även Rosies äldre syster, Katie, gruvar sig en aning. Har hennes impulsiva, väna och godhjärtade syster verkligen valt rätt man? Hon är tveksam. Rosie själv älskar förstås sin fästman - men trots det börjar hon få kalla fötter. Hur ska hon på lindrigaste vis berätta det för honom, nu när alla gäster redan installerat sig i stugorna? Spänningen stiger, snön faller och Rosie måste bestämma sig - dagen för hennes vinterbröllop är snart här."Den perfekta julklappen för alla som älskar att läsa." Booklist"Gripande, fängslande och upplyftande." Susan Mallery"Du...

🎅💜Tyvärr så var detta ett riktigt  bottennapp för mig 😢
Den får 🎅🎅 av 5st 💜🎅

2021-04-01

Mysig berättelse, men lite för förutsägbar och känns därmed också ganska tillrättalagd. Plus för hopp, kärlek och värme. Minus för den psykologiska trovärdigheten som brister i många situationer.

AC:
En trevlig och lättläst bok som passar att läsa även fast det inte är jul eller kanske vinter. En riktig feelgood helt enkelt. Jag gillar miljö och personbeskrivningarna.

Koka dig en kopp te, kryp upp i soffan och läs.

Nick och Maggies yngsta dotter Rosie ska gifta sig i det det vintriga Aspen men det som ingen vet är att de själva är mitt uppe i en skilsmässa. Rosies storasyster Katie har alltid varit överbeskyddande och orolig för sin lillasyster. En vecka innan bröllopet flyger de ner till Aspen - föräldrarna gör allt för att dölja sitt trasiga äktenskap och Katie vill lära känna Rosies fästman Dan och ställa sin syster mot väggen för att få henne att inse att bröllopet kan vänta.

Det här var en riktigt feelgoodpärla. Det var hög mysfaktor med massa kärlek i ett vintrigt och juligt Aspen. Boken var lättläst med ett bra driv framåt. Underbara miljöbeskrivningar och karaktärer med personligheter som var lätt att lära känna och tycka om. Jag har läst några böcker tidigare av Sarah Morgan och gillat dom - det är verkligen hög feelgoodkänsla på hennes böcker precis som denna bok. Vill man läsa om kärlek, drama, humor, svek, relationer, hemligheter och konflikter - ja då är denna bok perfekt att krypa upp i soffan med och bara drömma sig bort och fly verkligheten. När jag slår igen boken efter att läst sista sidan så mår jag bara så där gott inombords - en varm och mysig känsla i hela kroppen.