Vinna hela världen

Berggren, Jenny

| 2009

... en varm bok om sökandet efter beräftelse och kärlek, om att längta hett efter något och faktiskt få det, om vad lycka är. Damernas värld Jenny Berggren ska just ta studenten när Ace of Base slår igenom. Snart flyger hon kors och tvärs över världen för att bli fotograferad, svara på journalisters frågor, sjunga, bli fotograferad igen ... I Vinna hela världen berättar hon för första gången själv om framgångens pris. Hennes självförtroende sviktar, hon kämpar för att få vara sig själv medan karusellen snurrar allt snabbare, och en natt bryter sig en tysk beundrarinna in i hennes sovrum och attackerar henne med kniv. Var det detta hon drömde om? Vinna hela världen är Jennys egen berättelse, en berättelse om tro, självbild, musik, relationer, integritet - och om att vara älskad precis som man är.

Ellinor Karlberg

2013-07-14

Kan tycka det är kul att läsa stjärnornas biografier för att få en inblick i deras liv. Det gäller även för denna bok. Men jag delar inte hennes livsåskådning alls och även hon inte med denna bok vill pracka på någon den kristna tron tycker jag att det hela blir obehagligt på något vis.
Kapitlen är lite väl korta

Karin Karlsson

2010-05-27

Ingen höjdarbok, blev en hel del skumläsning. Sättet den var skriven på tilltalade inte mig riktigt.

harriet karlsson

2009-12-06

saknade, var det aldig roligt att sjunga spela vara så omtyckt