
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet. Bidragande faktorer bland många är: ? "Den perfekta marknaden" resulterar i en hyperkonkurrens. ? Tid och rum förlorar sin betydelse. ? Fasta priser ersätts av ständigt rörliga priser. ? Mellanhänder hoppas över ? men inte alla ? och nya tillkommer. ? Köparnas makt ökar på leverantörernas bekostnad. ? Inträdesbarriärerna för nykomlingar sänks. ? Skiljelinjen varor- tjänster ersätts av skiljelinjen fysiskt-elektroniskt, varor och tjänster flyter samman. ? Handeln globaliseras även i konsumentledet, ny roll för butikerna. ? Företagen får one-to-one-relationer med varje kunder. Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar ? och som öppnar många nya affärsmöjligheter....
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok