Vingar av silver

Läckberg, Camilla

Uppföljaren till succéromanen ?En bur av guld? är här ? ett laddat hämnddrama om svek, upprättelse och systerskap. Just när Faye trodde allt var över hotas hennes tillvaro igen. Hon har byggt upp ett liv utomlands, exmaken Jack sitter i fängelse och hennes företag Revenge skördar stora framgångar. Men när Revenge ska lanseras i USA dyker det plötsligt upp ett allvarligt hot mot bolaget och Faye tvingas återvända till Stockholm. Med hjälp av en handplockad grupp kvinnor kämpar hon för att rädda det som är hennes ? och för att rädda sig själv och dem hon älskar. Första delen i serien om Faye var den mest sålda boken i Sverige 2019 och blev även en stor framgång internationellt.

AC

2023-01-06

Lika stor succé som del 1, kan inte säga mer än: läs den!

Mia Hjelm

2021-10-17

Läckberg fortsätter briljera! Har som vanligt svårt att lägga ifrån mig boken.

Marie Byström

2021-08-15

Fastnade helt. Mycket bra 👍👍

Efter kort stund (jag läser snabbt), lägger jag bort boken.
Läckberg kan skriva.
Men handlingen är tunn som vatten.
Ingen bok för mig.

Linn westerdahl

2020-12-03

Linn westerdahl

2020-12-03

Therese Persson

2020-11-16

Lite trögstartad men sen var jag fast.

Marie Berg

2020-11-10

Förstår inte varför den här boken skrevs, historien kändes ju avslutad efter ettan. Otroligt ointressant och förutsägbar. Fick kämpa mig igenom. Livet är för kort, läs något annat.

2020-11-01

Yes, mera om Faye tack :-)

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Inte lika bra som ettan men ganska spännande.

Birgith Magnehed

2020-09-07

Fruktansvärt dålig bok har tidigare gillat att läsa Läckberg men nu är det slut.

Sofi Lindberg

2020-07-24

Besvilkelse, första var betydligt bättre!!

Hanna Andersson

2020-07-09

Läsvärd men hon har skrivit bättre!

// Anna

Ninna Kristiansen

2020-07-07

Helt okej förströelse

Helt klart spännande, fantasifylld och filmisk. Däremot så känns den alldeles för enkel. Alla män är korkade, maktgalna svin, alla kvinnor smarta, starka och modellsnygga. Att döda är hur enkelt som helst och man kommer alltid undan med det. Allt är så... enkelt. Samtidigt är det kul att alla kvinnor håller ihop, lyckas, njuter av livet - samtidigt som de krossar alla sviniga män på löpande band. Skulle passa som film.

A H

2020-06-30

Värsta dravel .. hur kan en författare bli så dålig.

2020-06-10

Det var den sämsta bok jag läser eller lyssnat på. Ytlig, platt, helt förutsägningsbar.

Gunilla Jönsson

2020-06-07

Underhållande, men väldigt förutsägbar

My.loved.books

2020-06-02

Andra boken om Faye och Vilken bok sedan!

Vi får återigen träffa Faye, hennes dotter Julienne och mamma Ingrid i deras gemensamma hem i Italien. Där bor de efter att ha flytt ifrån allt som hänt runt Fayes exman Jack. Jack är dömd för mordet på deras gemensamma dotter. Faye kämpar dessutom med sitt företag Revenge; det har visat sig att någon genom att köpa aktier försöker ta över företaget; frågan är Varför och framför allt Vem?

Samtidigt som många saker tynger Faye träffar hon David; mannen i sina drömmar. Hon Älskar honom och han Älskar henne precis för den hon är. Men är han inte lite för bra för att vara sann? Hon har trots allt sina erfarenheter med Jack och blev rejält bränd i det förhållandet. Vågar hon verkligen satsa igen?

Vi får även följa med Faye tillbaka intiden till hennes tonår när hon bor i Fjällbacka med sin familj (mamma, pappa och storebror). På något sätt får vi en förklaring till vem Faye är och varför hon kanske agerar och är som hon är. Här spelas en obehaglig historia upp och här krävs pauser emellanåt.

En spännande bladvändare som bitvis ger kalla kårar och obehagskänslor deluxe! Längtar redan efter del tre!

2020-05-22

Vingar av silver är en spännande bok, den är lätt att läsa och har ett bra driv framåt. Handlingen växlar mellan nutid och dåtid och man får i denna bok större inblick i Fayes förflutna och hennes familjehemligheter. Hemska hemligheter som med all säkerhet format henne till den hon är idag.
Faye skyr inga medel att skydda de hon älskar och i denna bok hotas hennes tillvaro igen. Någon försöker köpa upp hennes företag och Faye måste återigen återvända till Stockholm för att rädda det som är hennes och för att rädda sig själv och dem hon älskar.

Det är systerskap, hämnd, det är kärlek, sex och det är brutalt. Faye är brutal och jag upplever henne som kallare och ytligare den här gången. Det gör det lite svårt att fatta tycke för henne i den här boken.
Jag har läst alla böcker som Camilla skrivit och jag tycker att hon skriver bra, ofta briljant. Jag tyckte ”Vingar av silver” var en bra bok och jag gillar att hon flörtar med 80-talet och romanerna då. Men samtidigt måste jag erkänna att jag saknar böckerna och karaktärerna i Fjällbackaserien!

2020-05-20

Jag har läst alla dom tio böckerna i Fjällbacka-serien, som Camilla Läckberg har skrivit. Jag har tyckt mycket om dom alla, och allra bäst tyckte jag att den senaste boken i serien var, Häxan.

Och för ett år sedan så läste jag den första boken, En bur av guld, i Camilla Läckbergs nya bokserie, Fayes hämnd. Och den var verkligen helt annorlunda mot dom tidigare böckerna.

Camilla Läckberg säger ju själv att den här nya serien bland annat är en hyllning till viss åttiotalslitteratur såsom böckerna av bland annat Fay Weldon, Jackie Collins, Judith Krantz och Sidney Sheldon (som jag älskade!). Men den är också bland annat ett inlägg i MeToo-debatten, och en feministisk bokserie.

Och den här boken, den andra boken i serien, Vingar av silver, är precis lika bra som En bur av guld var. Den är spännande, välskriven, sexig, lättläst, rolig, våldsam, snabbläst, och har glimten i ögat. Och även om jag älskar Fjällbacka-serien, så älskar jag också Fayes hämnd-serien. Det är två helt olika typer av kriminalromaner som absolut inte ska jämföras. Lika bra, fast på olika sätt, tycker jag. Även om jag nog lite mer föredrar den här typen av böcker, som inte är riktigt lika snälla som Camillas tidigare böcker.

Högsta betyget från mig får Vingar av silver, precis som En bur av guld fick. Och jag ser fram emot nästa bok i serien Fayes hämnd, för jag antar i alla fall att det blir minst en bok till. Kanske med ordet brons i titeln.

Rekommenderar absolut boken, men läs En bur av guld först innan Vingar av silver.

Jag har läst alla Camillas tidigare böcker och hon tillhör en av mina favoritförfattare. Vingar av silver är del 2 i serien om Faye, den första En bur av guld var en bok som tog mig med storm och jag älskade den. I Vingar av silver får vi fortsätta att följa Faye i hennes liv. Hennes liv flyter på, hon börjar våga tro på kärleken igen, hennes exmake sitter i fängelse och hennes framgångsrika företag Revenge skördar stora framgångar. Men en dag hotas hennes tillvaro, någon försöker köpa hennes företag, frågan är kommer hon att kunna återta sitt företag? Och vem är det som vill hämnas och förstöra för henne?

Boken var lättläst och den hade ett bra driv och det gjorde den väldigt snabbläst. Boken pendlar mellan nutid och dåtid då vi får läsa mer om Fayes uppväxt i denna bok. Jag gillade boken men jag tycker inte att denna bok lyckades nå samma nivå som hennes första, jag blev inte lika knockad denna gång. Som många andra och även jag tidigare har antytt om hennes första bok så får jag en rejäl flashblack till 80-talets Jackie Collins och Sidney Sheldon - vilket för mig är positivt och jag återupplever mina favoritförfattare från min tonårstid. Vill man läsa om hämnd, lyx, sex, vänskap och komplicerade familjerelationer så är denna bok fantastisk. Och jag kommer vilja läsa nästa bok och fortsätta att följa hur Fays liv utspelar sig.

Fascinerande, underhållande & gripande!