Vinbär och vemod

Wennström, Annica

| 2016

Familjen kring La Stella: Del 2.Liselotte Pontis nystartade resebyrå går alldeles lysande och tillsammans med sin man Mario och barnen planerar hon för ett nytt liv i en stor villa på Frösön. Ett liv som ska få dem alla att slippa tänka på sveken och familjelögnerna - eller? Vinbär och vemod är en berättelse om drömmar och svikna förhoppningar. Men också om oväntad lycka och insikter om livet som är mer svårgripbara än de trott. Lyckan finns, liksom kärleken, frågan är bara; hur stort får priset bli?

Malin Falk

2023-10-05

Har verkligen fastnat för denna serie men den första var bättre. Men ser fram emot resten av serien!

Pia Gummesson

2018-07-27

Kanonbra bok.Kan varmt rekommendera!

Eva Pettersson

2016-03-26

Ser fram emot att få fortsätta följa familjen kring La Stella i de två böcker som är kvar i serien!

Maria Klamas

2011-12-05

Älskar denna serie. Nummer två i serien om familjen runt La Stella är kalasbra på alla sätt, läser fort och intensivt, bär med mig den överallt i huset! Personerna sliter med sina vardagsliv, denna bok är dock mer besvärande sorgsen än bok nummer ett... Det handlar om att aldrig se det man har, att alltid sträva efter något annat som man är övertygad om är bättre än det man har... fast som man sen inser inte var ett dugg bättre, men då har det bästa redan gått förlorat... Ack så sorgset men en helt underbar bok! Håller med kritikerna, denna serien skulle vara suverän som film eller tv-serie! och omslagen o titlarna är ju bara grymma!

Merja A

2011-01-29

Lättläst och underhållande. En halv stjärna till skulle jag vilja ge andra boken i serien om familjen kring La Stella.

Jillsan B

2009-12-12

Bra bok, men fångade mig inte lika mycket som del ett i serien gjorde. Kändes lite mer ihophafsad. En hel del stav- och syftningsfel som jag stör mig på. Men jag älskar att läsa om relationer och om vanliga människor med vanliga problem att relatera till.

Anna Hallqvist

2009-10-12

Återigen ger böckerna en känsla av relationstrassel och Harlequindravvel, men är ändå så långt därifrån man kan komma.
Recepten som är i slutet av varje kapitel lockar till mersmak och det känns som om jag själv sitter runt bordet med dessa människor och äter av den mat som serveras. Allting är så verkligt och realistiskt att jag blir matt av glädje..

Det enda negativa med denna bok, del 2, var att det var mindre recept med! ;)
Därför blir betyget snäppet under full pott, 4 +

Vinbär och vemod följer direkt på där Smultron och svek slutade och jag uppmanar er att läsa dem i ordning