Vilse i skogen

Bross, Helena

| 2007

Det är friluftsdag och klass 1b ska bege sig ut i skogen med matsäck. I små grupper ger de sig av längs det markerade spåret. Men så upptäcker de att markeringen längs spåret är borta ... ?Vilse i skogen? med text av Helena Bross ingår i den populära ?lätt att läsa?-serien om Klass 1b och är en vardagsnära, varm bok med med hög igenkänningsfaktor för alla som går i första klass. Den perfekta boken för killar och tjejer som precis har börjat läsa själva. Läs också de andra böckerna om klass 1b: ?Spöket i skolan? (2006), ?Starkast i klassen? (2006), ?Hemliga kompisar? (2006) och ?Världens finaste glasögon? (2006).Böckerna är roligt och färgstarkt illustrerade av Christel Rönns med fartfyllda, söt-tuffa bilder. Helena Bross är författare, översättare och lågstadielärare, med en stor produktion av lättlästa böcker för nybörjarläsare bakom sig.

Boken va bra och spänade och jätte rolig antal sidor: 61

Boken var inte jätte bra. Den var lättläst.
Den handlar om några barn från olika klasser som ska ut i skogen.

Den var skittråkig

Den var tråkig

Boken handlar om några barn, bland annat Siri och Madde, som går vilse i skogen och när de gått vilse blir de hungriga.

bra

Den är bra, lite rolig också

Den var bra för att den handlar om skogen

Jag tyckte om den här boken för att den var mycket spännande

jag tyckte boken var bra

Jag tyckte att boken var bra därför att dem fick en friluftsdag och det skulle jag också vilja ha.

Jag tyckte att boken var kul därför att de gick vilse. Det var en spännande och rolig bok.