Villa Bonita

Ny, efterlängtad roman av författaren till Potensgivarna och Rapsbaggarna! De gamla barndomskamraterna Bonita och Doris träffas igen efter 40 år. Doris har ett nytt arbete, men allt verkar inte stå rätt till med företaget. Tillsammans med Bonita bestämmer hon sig för att ta reda på vad de skumma arbetsgivarna egentligen sysslar med. Humoristisk och värmande underhållning när den är som bäst. Bonita och Doris var en gång fnissiga tonåringar, grannar och bästa vänner. De möts igen mer än 40 år senare på Doris mammas begravning, och det tar inte lång tid innan de åker till Göteborg för att ta reda på vad Doris skumma arbetsgivare sysslar med för något. Sen ger det ena det andra, och vad Bonita och Doris hittar på kan bara ni ana som läst succéromanerna Potensgivarna och Rapsbaggarna av en av Sveriges nya stora underhållningsförfattare.

2017-03-28

Jag tycker att Karin Brunk Holmqvists böcker är ganska ojämna. Vissa har varit ganska trevliga, medan andra inte alls fallit mig i smaken. Den här boken däremot, Villa Bonita tyckte jag var riktigt bra. Det finns ett större allvar i handlingen än vad det brukar, och så tyckte jag dessutom jättemycket om de fina beskrivningarna av Bonita, Doris & Elvy.
Lättläst, underhållande och även gripande.
Mitt betyg blir en: 5:a!
Kan varmt rekommendera boken!

Solveig Andersson

2016-07-30

Har läst den här smarta superba romanen hela morgonen. Karin B. Holmqvists humoristiska karaktärer är mycket underfundiga och texten väcker till eftertanke. Läs den!

Maria Olofsson

2014-01-10

Härlig bok!

Maria Olofsson

2014-01-10

Härlig bok!

Britta Persson

2013-08-31

En mysig "chick-lit" för den äldre generationen.

Erika Lindblom

2013-07-26

Nej, inte alls en bok i min smak. Jag lyckades dock fatta tycke för Elvy, även om Bonita och Doris lämnade mycket att önska. Extremt lättläst.

Ami West

2013-06-23

Med facit i handen önskar jag att jag slutat läsa denna utomordentligt tråkiga bok redan efter första kapitlet.

Handlingen är rent av tråkig och dessutom orealistisk på "fel" sätt. Slösa inte er tid på denna bok!

Jenny Jansson

2013-04-06

Tråkigaste boken som jag läst utav Karin hittills. Boken är malande hela tiden och når inte någon riktig topp.

Johanna Wemminger

2012-03-09

Några tanter bestämmer sig för att knäcka en bordellvht. Småmysig, men inget extra.

Karin Brunk-Holmqvist är som alltid pricksäkert, däremot tror jag hon ska lämna uppläsningen till andra. Denna bok är inte lika roliga som hennes tidigare fast trevlig och gemytlig.
Helt klart läsvärd och fint slut.

Louise A

2011-03-10

Jag gillar Karins böcker helt enkelt. Mysigt, trevligt och roligt.

Anna-Karin L

2011-01-14

Den av Karin Brunk Holmqvists böcker som jag så här långt tycker sämst om. Jag gillade nog helt enket inte huvudpersonerna.

Agneta Andersson

2010-10-21

lyssnade på denna men tog mig inte igenom den hade nog varit lättare med en annan uppläsare

Margot Sehlstedt-P

2010-07-14

omständliga övertydligheter mig skrifna på näsan... Nä tack

Klas Skogström

2010-06-14

Romanen Villa Bonita behandlar ett allvarligt tema och förvandlar det negativa till något finurligt, positivt och rättfärdigande. Av alla böcker jag läst av Karin Brunk Holmqvist är detta den näst sämsta. (Jag har läst många böcker av henne och har betygsatt alla böckerna med ganska höga omdömmen). Vännerna och grannarna Doris och Bonita öppnar sina hem för utslagna kvinnor. Till sin ekonomiska hjälp utnyttjar de profitörer som bedriver prostitution. Slutet tyckte jag inte helt om, förutom livet för Paula som fick en oväntad och positiv utveckling. Romanen får en svag femma av mig.

Eva Genberg

2010-06-01

Okej men inte som Potensgivarna.

Natasha Illyés

2009-12-07

Kanske 2,5 vore mer rättvist. Det är rart, lantligt och i princip samma historia som i Potensgivarana och Rapsbaggar. Tyvärr blir det tråkigt i längden.