Vikingarnas historia

Harrison, Dick

Vikingatiden är den nordiska historiens kanske mest mytomspunna tidsepoker.Den ligger på gränsen mellan förhistorisk och historisk tid och är därför samtidigt både svårfångad och fantasieggande. Men vilka var människorna som levde då, och hur såg deras värld egentligen ut? I sin nya bok Vikingarnas historia skildrar Dick Harrison både vikingarna själva och den värld de levde i.Röster om boken: »Den behändiga och trevligt skrivna Vikingarnas historia ingår i serien Världens dramatiska historia ... Boken lämpar sig väl som introduktion till en bred skara läsare, även till de som saknar större förkunskaper.« BTJ»Dick Harrison skriver engagerat och intressant.« Hemmets vän

Bengt Gördén

2021-06-30

Harrison skriver bra och inte bara faktamässigt. Man dras med och det blir levande.

Nerdy Books

2020-05-23

Dick Harrison är duktig på att upprätthålla ens intresse trots mycket fakta, något som många historiker kan vara lite dåliga på. Många matar bara på med fakta efter fakta, vilket gör att läsaren lätt kan bli trött och "överstimulerad". Man orkar liksom inte hålla koll på vad som är vad till slut. Men detta är Dick Harrison riktigt bra på att undvika! Han håller ens intresse vid leva hela tiden, vilket är varför han är en av mina favoriter när det gäller historisk fakta.