Vid ögonblickets slut

Bonelli, Åsa

| 2016

Det finns vissa ögonblick i livet när allt stannar upp. Där befinner sig Malin i Åsa Bonellis nya roman. Vilka beslut kommer hon att ta och vilka vägar leder dessa till? Kärlek, en framgångsrik författarkarriär och hälsa. Ingenting saknas i Malins liv. Det har nu gått över ett år sedan den sommaren då allt ställdes på ända, och trots omvärldens kritiska blickar lever hon och Gustav nu lyckliga i hennes lägenhet på Kungsholmen i centrala Stockholm. De börjar fundera på att flytta ihop på riktigt och därmed också inte ge efter för näthatet de får utstå. Samtidigt blir Malin presenterad för en jämnårig man som säger sig ha beundrat henne länge på avstånd. Med hjälp av förläggaren Pelle, erbjuder han ett uppdrag hon har svårt att tacka nej till. Han tar med henne på en både inre och yttre resa och ger henne en avgörande lektion i vad som är viktigt i livet. Men trots hans karismatiska personlighet...

Karolina Jonsson

2021-10-27

Nej men alltså, aj aj aj mitt hjärta... Här kommer alla känslor på en och samma gång. Så kan man verkligen säga! Om den här boken. Jag bryr mig sällan om hur en bok "borde" vara skriven, uppbyggd osv... Nejnej, för mig handlar det om vad jag får KÄNNA. Och när jag känner en total känslostorm, ja då är det för mig en fullpott. Jag vill gråta, jag vill glädjas, jag vill bli förskräckt, chockad, fundersam. Allt det och där emellan. Och det får jag i den här boken! Den är underbar. Det är inte en typisk feelgood där det bara är härligt, härligt sockersött och kärleksfullt. Även om det också kan vara fint ibland såklart. Men jag gillar att denna har lite mer djup, det händer så mycket också! Vissa böcker önskar man att man kunde få sträckläsa, och bara strunta i det verkliga livet. För att en del böcker vill man bara fastna i, och inte lämna förrän den är slut. Men TACK och lov - så finns det en uppföljare! Den lär jag inte vara sen med. Åsa har snabbt blivit en favorit. Älskar.

Stinas_boksida

2020-06-28

Det har gått ett år sedan vi följde Malin sist. Det går bra för henne som författare, hon skriver på ännu en bok.

Malin och 20 år yngre Gustav, som hon träffade förra sommaren, träffas fortfarande. De har dock fått en hel del näthat på grund av åldersskillnaden, något Malin tycker är jobbigt.

Så hör en man av sig, som säger att han vill att hon ska skriva hans bok, en bok om hans liv. Hon förstår inte varför han väljer henne, men han är bestämd med att han vill att hon skriver den.
Malin känner att det är något som inte stämmer. Vad är det han inte berättar?

Det är en känslosam feelgood, som verkligen berör. Mycket glädje och vänskap, men även sorg och besvikelse.📚 📚

Beskrivningen av karaktärerna och miljön gör att man känner att man är där. Vardagen och känslorna känns nära. Det kan inte bli bättre. 📚

Detta är uppföljaren till "Stanna innan du går", som jag tyckte var väldigt bra.Men wow, denna är om möjligt ännu bättre. Ser verkligen fram emot att läsa sista delen.

2017-03-27

Vid ögonblickets slut är en uppföljare på boken Stanna innan du går. Jag läste Stanna innan du går för ett år sedan, och tyckte mycket om den. (Här är en länk till min recension av den).

Nu har jag läst den fristående fortsättningen, som också handlar om Malin. Och jag tyckte att den var precis lika bra som den föregående boken.

Feelgood med mycket djup, skulle man väl kunna kalla den. Boken är i alla fall fängslande, lättläst, gripande, snabbläst, berörande, och mycket bra. Och jag skulle gärna läsa fler böcker om Malin och dom andra personerna i boken.

Rekommenderar absolut boken Vid ögonblickets slut. Men läs helst boken Stanna innan du går först, för då tror jag att man har mycket större behållning av den.

Pia Gummesson

2016-12-22

Fantastisk kärleksroman!Malin är min vän nu efter 2 böcker.Hoppas på fler.Tack Åsa Bonelli för din fina bok som jag nyss läst klart.Känns tomt när den är slut.

Annie Magnusson

2016-12-17

Uppföljaren till "Stanna innan du går" håller samma mått som debuten. En varm kärlekshistoria från ett sällan diskuterat perspektiv. Grät floder när en av huvudkaraktärerna lämnade oss... Rekommenderas varmt!

Anne Liljeroth

2016-12-10

Älskade förra och väntat på uppföljaren som inte förnekar sig. Livet kantrar och kärlek är inte lätt. Det visar författaren i den här härliga berättelsen som jag inte kunde lägga ifrån mig.

Josephine A

2016-10-18

Åsa Bonellis andra roman Vid ögonblicket slut är en värdig uppföljare av debuten Stanna innan du går. Jag kan tycka att början är lite seg, men sedan tar det sig.

Det är en trovärdig skildring om hur det kan vara att ha ett förhållande med en tjugo år yngre man som precis kommit ur tonåren. Det är bra gestaltat hur den yngre generationen bekymrar sig mindre för vad omgivningen tycker och tar saker mer som de kommer. Kärleken övervinner generationskrocken för kärleken är ju, trots allt, störst av dem alla.

Författaren har ett bra flyt i språket och är bra på att skapa stämning, helt enkelt en skön läsning där man som läsare hålls på spänn, när ska paret utsättas för hot, eller är livet ett rosa skimmer? I andra halvan av boken tar spänningen form och det kommer in en person från sidan som stör och berör. Upplösningen är oväntad.

Boken bjuder på bra sexscener, konflikter och dilemman om hur sjutton man gör rätt, för det är inte lätt. Det jag vill lyfta är språket och oväntade vändningar. Vid ögonblickets slut är en skön feelgood och kan definitivt läsas utan att ha läst ettan.

Mikaela Laning

2016-09-30

Den här boken innehåller det mesta. Glädje,sorg, ilska, och vänskap men mest genomsyras boken av varm kärlek. När du läst den så känns det som att huvudpersonen (Malin) har blivit din vän.

Stark, gripande och fängslande!