Vid min sida

O'Flanagan, Sheila

»Fantastisk läsning!« Heat  Dominique har levt sitt liv i en bubbla som fru till en av Irlands mest framgångsrika affärsmän: Brendan Delahaye. Men bubblan spricker när Brendan en dag plötsligt försvinner, lämnar sitt företag i sticket och överger Dominique och deras dotter, som nu tvingas stå till svars för hans handlingar.     Ensam och utelämnad måste Dominique kämpa sig tillbaka och utvecklas från en tyst, lydig och ekonomiskt beroende fru till en starkare och lyckligare kvinna. När hon då även hittat en ny man att leva med, snarare än för, dyker Brendan plötsligt upp igen, lika charmig och karismatisk som alltid, och förväntar sig att allt ska bli som förr  Sheila O'Flanagan är en av Irlands bäst säljande författare vars titlar ständigt ligger på de internationella topplistorna. Hon är känd för sina varma relationsromaner som älskas världen över. I Sverige...

Karoline Norheim

2022-12-27

Fastnade verkligen för denna boken. Kunde inte lägga den ifrån mig😊

2020-04-26

Dominique har levt sitt liv i en bubbla som fru till en av Irlands mest framgångsrika affärsmän: Brendan Delahaye. Men bubblan spricker när hennes man en dag plötsligt försvinner, lämnar sitt företag i sticket och överger Dominique och deras dotter, som nu tvingas stå till svars för hans handlingar.
Jag upptäckte Sheilas böcker för ett par år sedan. Jag föll för hennes sätt att skriva och bygga upp sina historier. Hennes böcker fängslar mig och jag sträckläser dem. Den här boken ”Vid min sida” är inget undantag. Jag sträckläste, gillade och tyckte mycket om boken. Det är Feelgood, kärlek, vänskap, hemligheter och det är bra.
Boken är lång, ca 500 sidor och det är en lång startsträcka men jag tycker ändå att det behövs för helheten. Jag tyckte om hur berättelsen byggs upp, hur Dominique måste utvecklas och stå upp för sig själv när hon blir lämnad.

Underhållande, suggestiv & gripande!

Bettan_bokprataren

2020-04-11

En trevlig feelgood historia som i mitt tycke dock kunde varit 200 sidor kortare. Berättelsen startar mycket lovande och jag känner sn stor förhoppning om att det här kommer att bli bra, men sen... den tar sig aldrig, den stampar och stampar tills det är 100 sidor kvar. Då äntligen tar den fart igen och blir riktigt bra.
Så tyvärr kommer inte den här att hamna på min lista över wow upplevelser men den fungerar att slöläsa på stranden eller i hängmattan en skön sommardag. https://bokprataren.blogspot.com/2020/04/vid-min-sida-sheila-oflanagan.html