Vi som hade alla rätt

Östergren, Jenny

| 2008

Tillsammans har Kristina Thulin och Jenny Östergren tidigare skrivit X-märkt - Flickornas guide till verkligheten, Bimbobakslaget och Längta barn. Nu kommer deras första roman Vi som hade alla rätt, en berättelse om två framgångsrika mediakvinnor och deras stormiga liv, skriven av två författare med inblick. Cecilia är framgångsrik programledare på Sveriges största kommersiella tv-kanal och lever för bekräftelsen det innebär att synas i rutan. Minna är hårdför fotograf på samma station och gör sitt bästa för att sätta alla hon kan på plats. En gång var de vännerna som skulle förändra världen ihop, numera har de inte mycket mer gemensamt än avsändaren på lönekuvertet. Cecilia kämpar för att leva upp till bilden av henne på de glassiga tidningsomslagen. I själva verket lever hon i ett kackigt äktenskap och tröstar sig med en synnerligen olämplig älskare. Minna...

Ullis N

2012-02-03

Känns som att jag läst den förut. Helt ok som underhållning, men kommer snart att vara glömd.
Det stör mig dock att man inte kan vara lite mer nyanserad. En karriärmamma som ibland prioriterar helt fel är ändå inget monster. Det är nog få mammor, om man inte har någon störning, som skulle agera så här:

Den femårige sonen står huttrande kommandes från bassängen och ber om en handduk. Han får till svar att mamma har ett viktigt jobbsamtal och inte tid med honom just nu.

jenny modin

2011-08-04

Väldigt typisk chick-lit-bok om två stockholmstjejer i full karriär. Dock med härliga tvistar ibland så man får sig ett och annat skratt.

Mia Dahlstrand

2010-01-06

2010-01-05
Kanske beroende på att jag precis läst två böcker om Afghanistan, så tycker jag att den här är BARA yta. Den är ändå lite underhållande och rolig. Kanske är det meningen att man ska känna igen sig i småbarnsvardagen, men det funkar inte riktigt på mig.

Karin Karlsson

2009-07-10