Vi ses i morgen

Renberg, Tore

| 2013

Flag from no

Det er september og uvanlig varmt i verdens rikeste by. Pål Fagerland har ikke penger til å sette mat på bordet. Datteren Malene merker at det er noe rart med far, mens lillesøsteren Tiril sminker seg mørkere og raser mot verden. På butikken står femten år gamle Sandra over vaskebøtten. Hun svetter i pannen og brenner av forelskelse, for når jobben er over skal hun løpe til skogen og møte en overnaturlig vakker gutt. Han er sytten og han er trøbbel, og han vil ha henne. I en rufsete bydel som er i ferd med å fylles av penger, holder den kriminelle Hillevågsgjengen til. Huset de bor i faller nesten sammen, lederen Jan Inge er blitt 120 kilo tung, og kjæresteparet Rudi og Cecilie tviholder i hverandre i oljebyens underverden. Nå får de et uventet oppdrag i fanget. Vi ses i morgen er en roman om desperat jakt etter penger, om mennesker som lengter etter å oppleve den store kjærligheten....

Christer Fasth

2015-07-03

Ny bekantskap för mig och jag föll direkt. Boken är spännande och språket är helt underbart. Karaktärerna lagom skruvade och ofta verkliga. Jag rekommenderar varmt och längtar till nästa bok.

John C

2015-03-29

Ett antal människors liv korsas i Stavanger under några septemberdagar : i centrum står kommunanställde Pål som är ensamstående med två döttrar och en miljonskuld efter att ha spelat bort det mesta han äger på nätpoker. I samma stad bor Jan Inge, Rudi och Cecilie som driver egen flyttfirma men också ägnar sig åt mer ljusskygg verksamhet vid sidan av. Pål behöver pengar och tar kontakt med dem. En intressant och spännande historia som berättas på ett medryckande sätt.

Maria Klamas

2014-09-23

Underbar från första till sista sidan! Detta är en bok jag verkligen älskar. Den tilltalar mig på alla de sätt. Snygg utsida, snygg författare, trevlig författare. och innehållet är fängslande hela vägen! Historien utspelar sig i Stavanger och genom hela boken hör jag i mitt huvud deras härliga norska dialekt, så gott! berättelsen cirklar kring olika personer och det markeras med kapitelstarten, och inte ens det retar mig vilket det normalt brukar göra... boken har inte ett hetsigt tempo men den har ett tempo som rusar genom boken... det är som det skriker, snart är det försent - vi åker kana genom livet och det är en dyig mörk sörja vi kommer att landa i... En förstår att det är något tungt på gång i varje persons hjärta. Varje person försöker på sitt rationella sätt att lösa sin situation, men det går över styr, hur de än försöker, hur de än försöker parera, tänka igenom... Det är inte så betonat på deras barndom, men den lyser igenom ibland, inte som en ursäkt till hur det blev utan mer som ett raster för att förstå hur de tänker och agerar... Kan inte bärga mig till del två kommer på svenska, vill läsa den direkt, så det får bli norska!!