Vi ses i Beachcomber Bay

Mansell, Jill

När Clemency och Sam träffas första gången blir det ett möte de aldrig ska glömma. Det finns något mellan dem, men problemet är att han är gift. Tre år senare har Clemency flyttat tillbaka till sin mysiga hemby St Carys i Cornwall för att jobba med sin vän Ronan. Även hennes styvsyster Belle letar sig ner till idyllen vid havet men av helt andra orsaker, och då vänds Clemencys liv upp och ner. Den lilla byn St Carys gömmer många hemligheter och förvecklingar. Mitt i händelsernas centrum står Clemency, Ronan och Belle som alla längtar efter kärlek men samtidigt drivs av starka vänskapsband och lojalitet. Vi ses i Beachcomber Bay är en feelgoodroman om kärlekstrassel och systerliga dilemman full av varm humor och oväntade vändningar.

Trevlig

Sandra Söderqvist

2020-12-29

Om en bok vore ett energipiller så vore det denna! Det händer saker hela tiden i St Carys i Cornwall och boken känns som en tv-serie. Ibland gick saker så snabbt så jag var tvungen att gå tillbaka och se “Vem läste jag nu om?” eftersom huvudpersonerna är flera och alla har sina egna personliga historier samtidigt som det finns mer omfattande historier som innefattar alla karaktärer. Förutom huvudpersonerna finns det även många bipersoner som spelar stor roll i boken. Jag tyckte romanen var jättetrevlig och jag tyckte om språket! Redan i inledningen kände jag mig fast och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst. Detta var en bok i min smak, och jag tyckte om alla personerna i boken på sitt sätt. Jag var fast från början till slut. Förutom att boken är underbar så är omslaget fantastiskt!

Perfekt sommarläsning!

Fastnade inte direkt för den och var lite tveksam om jag skulle fortsätta, men vilken bok det blev sen. Helt underbar, en fin lässtund blev det, mängder med humor och mysfaktorn blev riktigt bra. En lite pärla.

En mysig feelgood som innehåller allt man kan tänka sig. Kärlek hemligheter och vänskap. Den har många olika vändningar som gör den lättlyssnad. Jag gillade alla karaktärer. en mysig bok som ingår i en serie. Har inte läst något av Jill sen tidigare och jag kommer definitivt läsa mer.

Efter att ha läst de första sidorna tänker jag först lägga ifrån mig boken. Den var så ytlig, utseendefixerad och vikthetsande att jag nästan mådde illa. Så tråkigt att skriva på det sättet! Jag fortsatte i alla fall, och det är verkligen en feelgood ut i fingerspetsarna - dessutom med oväntade vändningar ett flertal gånger. Bortsett från allt utseendehets så är den verkligen mysig, lättläst och spännande.

När Clemency och Sam träffas första gången blir deras möte något de aldrig glömmer, men det finns något som kommer emellan dom - Sam är gift. Några år senare flyttar Clemency tillbaka till sin hemby St Carys i Cornwall för att jobba med sin vän Ronan. Även Clemencys halvsyster Belle flyttar dit . Nu börjar det hända saker - många hemligheter göms här.

Det här en feelgood bok som jag fastnade i från första sidan och jag hamnade i härliga miljöer och karaktärer som kändes levande. Dock fastnar jag lite i mitten av boken men det var bara några kapitel och sen flöt det på i ett rasande tempo. En charmig och mysig feelgood som innehåller alla de klassiska ingredienserna som kärlek, hemligheter, missförstånd, syskonskap, sorg, inslag av humor och oväntade vändningar som jag inte kunde se komma. Måste kommentera bokomslaget som är helt fantastiskt vackert, man vill ju bara få vara där och krypa in i storyn. En perfekt bok om man vill försvinna bort och njuta en stund.

2020-07-05

Den här boken är ett lyckopiller! Jag älskade boken och berättelsen om alla karaktärerna! Jag ville inte att boken skulle ta slut utan det här är feelgood när det är som bäst. Språket flyter på och jag slukar boken som innehåller allt en bra feelgoodbok ska innehålla: kärlek (naturligtvis), sorg, vänskap och trassligheter.

Det är en bok med hjärta och smärta som är lätt att tycka om, en bok med humor och ett par plötsliga vändningar.

Vi ses i Beachcomber Bay platsar definitivt på listan över sommarfavoriter.

Idas Recensioner

2020-06-11

Vi ses i Beachcomber Bay är en härlig feelgoodroman, det är en sådan bok som man bara måste ha till sommarläsningen för varje sida innehåller humor och mysiga karaktärer. Jag fastnade verkligen för alla oväntade vändningar och alla charmiga relationer, och jag kunde inte sluta läsa när jag väl hade börjat. Visst finns det fängslande böcker, men denna var helt underbart fängslande och jag var väldigt nyfiken på hur karaktärerna skulle lösa deras problem.

Något jag märkte var att vissa händelser var för oväntade, det blev liksom som en chock och jag njuter mer av en läsning där man mjukt blir introducerad till vändningarna. Detta är det enda negativa jag har att skriva, för jag njöt av varje sekund av boken. Humorn är helt klockren, vilket skapade en del goda skratt hos mig. Jag kände också igen mig i vissa pinsamma situationer, som blev väldigt underhållande att läsa om.

Som en sammanfattning bjöd Vi ses i Beachcomber Bay på en charmig handling, och underbara karaktärer som jag absolut hade kunnat läsa en till bok om. Ett varm tips, speciellt till dig som gillar humor och kärlek.