Vi läser tillsammans Håkan Bråkan

Olsson, Sören

Sjuka Håkan Bråkan åker med pappa till sjukhuset. Håkan som är så rädd för att bli stucken i fingret. Och vem vet, personalen kanske är förklädda vampyrer? tänker Håkan. Boken ingår i serien Vi läser tillsammans. På varannan sida finns en kort text som barnet kan öva att läsa högt för dig, och på varannan sida finns en längre text som den vuxne kan läsa.

Håkan bråkan vill verkligen inte gå till sjukhuset. Där blir man ju sjuk, tror Håkan bråkan. Men idag så händer det Håkan bråkan måste till sjukhuset! Han sitter tyst i bilen. När de kommer fram får det gå till barnavdelningen. Han går in i rummet där det ska ta det lilla sticket. Han tror att man blir platt som en pannkaka som får plats i en plånbok men inte riktigt så ont gjorde det, det kändes knappt, som tur var.