Vi håller på med en viktig grej

Hansson, Sara

| 2011

Sara är elva år och har bara dom tråkiga tv-kanalerna. En kväll visar Bullen en musikvideo med en ny tjej-pop-grupp, och Sara känner att det är precis vad hon längtat efter utan att själv ha vetat om det. Nästa dag skriver hon "SPICE GIRLS" över hela armen med spritpenna och blir kompis med Rebbe som går i sexan.Vi håller på med en viktig grej är en självbiografisk serieroman som utspelar sig under den där tiden strax före tonåren, när viljan att bli fri från de vuxnas regler vaknar och det största av allt är vänskapen. Med fullständig tonträff återskapar Sara Hansson en elvaårings värld mot slutet av 90-talet i en liten stad där man kan missbruka Nutella, tjuvåka på bussen med bultande hjärta och skämmas i hemlighet över att man älskar sin mamma mer än sin pappa.Men framförallt är detta boken om Sara och Rebbe en tidlös och svindlande vacker berättelse om den orubbliga kärleken till sin...

Linda Jansson

2017-12-06

Sandra Björn

2014-11-29

Som det var att vara barn i mångt och mycket, helt enkelt. Bästiskärleken när den var som störst.

Alekzandra K.

2013-06-24

Hög igenkänningsfaktor! Underbar liten berättelse om hur det var när en var liten med starka känslor, men aldrig fick bestämma själv.

Jimmy Kleiner

2013-04-10

Jag är lite för ung men ändå väldigt hög igenkänningsfaktor. Mycket humor, mycket värme, mycket bra.

Nenne No

2012-09-02

Söt! Hade man varit tjej och känt igen sig ännu mer hade den nog varit ännu bättre!

Sara Urger

2012-02-01

En underbar berättselse som beskriver precis hur det är at vara "vi mot världen" med sin bästis.

Eyez Only

2011-11-02

Mycket bra, rolig och träffsäker serie om att vara 11 år och älska sina idoler och sin bästis.

Lotta Berling

2011-08-31

Åh så fin och charmig! Om vänskap, girl power och att var elva år och vilja bestämma själv.
Kände inte till Sara Hansson tidigare, men nu måste jag absolut läsa Den hemliga kroppen!